Londonból indították el azt a közösségi finanszírozási kampányt az IndieGoGón, amely egy nap alatt mintegy 4,4 millió forintnak megfelelő eurót szedett össze (cikkünk írása alatt például kétszázezer forint jött be). A kampány oldalán úgy érvelnek az ötletgazdák, hogy mivel a politikusok csak fitogtatják az erejüket, az embereknek kell megmenteni Görögországot, amely egyébként nem akar fizetni a Nemzetközi Valutaalapnak (IMF). „Az Európai Unióban 503 millióan élünk. Ha mindannyian lecsippentünk néhány eurót, máris megoldhatjuk a görög kérdést” – írja Thom Feeney a felhívásában.
Szerinte 1,6 milliárd euróra van szüksége Görögországnak, ehhez minden uniós állampolgárnak három eurót, azaz kevesebb mint ezer forintot – azaz egy fetasajtos, olívaolajas saláta árát – kellene felajánlani.
Ahogy az lenni szokott, ajándék is jár a felajánlásokért. Három euróért egy képeslapot kapunk Alexisz Ciprasz görög miniszterelnökről, hat euróért az előbb említett salátát ehetjük meg. Tízeurónyi segítségért egy kis üveg ouzót, 25 euróért bort, 160 euróért a fentieket tartalmazó kosarat, ötezer euróért pedig egy athéni nyaralást kaphatunk a kampány kitalálójától. Utóbbi kettő összeget még senki sem fizette be, de bort például hatvankilencen kapnak majd.
„Váratlan és kockázatos lépésre szánta el magát Alexisz Ciprasz” – írta hétfői publicisztikájában Stier Gábor. A cikket itt olvashatja.
A kampánynak Twitter-fiókja is van, itt több felhasználó is bejelentette felajánlását, egyikük például azzal érvel, hogy mivel a görögök találták fel a demokráciát, ideje visszaadni nekik valamit. Amíg felajánl a görögöknek pár eurót, fussa át ezt a cikket is, amelyben összeszedtük, milyen hatással lehet a görög válság a magyar gazdaságra.