Huszár István váradi alpolgármester az oldal szerint úgy fogalmazott: mivel a magyarországi településen nagyobb a munkanélküliség, „Nagyvárad nem titkolt célja az, hogy magyarországi munkaerőt vonzzon ide”, mivel „az ipari park nagyon sok munkahelyet teremtett”. Két másik okként a városba járó biharkeresztesi munkaerő növekedését, illetve a másik település jobb vonatközlekedését hozta fel.Ezeket Barabás Ferenc biharkeresztesi polgármester is megerősítette: ígérete szerint „egy éven belül Biharkeresztesről száz kilométer/órás sebességgel fognak közlekedni a vonatok”. Hozzátette: a település 4300 lakója közül mintegy hétszázan vannak azok, akiket a munkahelyük, illetve a tanulmányaik Nagyváradhoz és környékéhez kötik, valamint mivel 10 százalékos a munkanélküliség, így „bíznak benne, hogy a határon túli település lakói munkát találnak maguknak Borson vagy a váradi ipari parkban”.Mint elhangzott, volt már ilyen járat, azonban mintegy három évvel ezelőtt, kereskedelmi okokból megszűnt. Az újraindulás anyagi hátterét megteremtő üzleti partner szerepét az Auchan vállalta, és a vele kötött szerződés értelmében megtéríti a nyereséges működtetéséhez szükséges összeget a Nagyváradi Helyi Közszállítási Vállalatnak (OTL). Az Auchannal kötött egyéves szerződés értelmében pedig az egyik állomás maga a nagyváradi bevásárlóközpont lesz.Az oldal idézte Lénárt Attilát, az Auchan igazgatóját, aki szerint azért is tartották érdekesnek a projektet, mert a hazai ÁFA csökkenésével egyidejűleg a romániai bevásárlóközpontok vonzókká váltak a magyarországiak számára, valamint a hétvégi zárva tartás is hozzájárult a döntéshez.A lap szerint az OTL vezérigazgatója bízik benne, hogy a szállításügyi miniszter napokon belül alá fogja írni a busz üzemeltetéséhez szükséges engedélyt, s a járatok szombattól már közlekedhetnek is. Egy jegy ára 500 forint lesz vagy 7 lej, hétfőtől péntekig napi három járat közlekedik majd, szombaton és vasárnap pedig hat.

Új törvényeket fogadott el az Országgyűlés: mutatjuk, melyek a legfontosabbak