Merész kísérletbe kezdett tavaly az Egyesült Államok legnagyobb példányszámban eladott napilapja, a The Washington Post. BrandConnect (márkacsatolás) nevű alkalmazásának segítségével cégek – az Auditól a Bayeren át az Emiratesig – előre megírt történeteket, riportokat választhatnak az újságnál lévő hatalmas témakosárból, és azokat a nevük, logójuk alatt jelentethetik meg a The Washington Post honlapján. A lap természetesen nem felejti el közölni, hogy ezekhez a tartalmakhoz egy percig nincs köze a szerkesztőségnek. Ez természetesen így is van, hiszen a tartalomgenerátorok egy külön osztályon dolgoznak, bevetve a közösségi média legnagyobb felületeit, hogy valóban befektetőre – és végül olvasóra – találjanak a történeteik.
A beépülő reklám kísérleti szakaszának nagy hasra esését a The Atlantic amerikai havilap produkálta, amikor egy a szcientológiai egyházról szóló, és az által szponzorált írást ugyanolyan szedéssel, tökéletesen megtévesztő megjelenéssel közölt honlapján. A trükkre szinte azonnal fény derült, a lap szégyenkezve kért elnézést a felháborodott olvasóktól, egyben bevallotta, hogy az újszerű hirdetési forma bevezetését nem kellő alapossággal gondolták át.
A The Daily Telegraph brit napilapnak is meggyűlt a baja a pénzvilággal és az olvasótáborával. Idén év elején, amikor fény derült arra, hogy a világ második legnagyobb bankja, a brit HSBC adóelkerüléshez segített számos hírességet, politikust mindenféle svájci számla bevonásával, az egész világsajtó felkapta a témát. A kivételt a Telegraph jelentette, amely – féltve a hirdetési pénzek elvándorlásától – csak óvatosan csepegtette olvasóinak a szenzációs sztorit. Peter Oborne, a patinás lap vezető politikai kommentátora nyilvános levél kíséretében mondott fel, mert nem értett egyet azzal, hogy munkáltatója félretájékoztatja olvasóit.
– Ha tekintélyes lapok megengedik a nagyvállalatoknak, hogy befolyásolják az újság tartalmát, attól tartva, hogy csökkennek a hirdetési bevételeik, maga a demokrácia kerül veszélybe – fogalmazott akkor a vezető újságíró.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!