Darren Chester közlekedési miniszter nyilatkozata szerint a nemrég Ausztráliába szállított roncsdarabokról készült nemzetközi szakértői jelentés megállapította, hogy mindkettő megfelel a Malaysia Airlines Boeing 777-es típusú gépe bizonyos elemeinek.
„Az elemzés arra a megállapításra jutott, hogy a roncsok szinte bizonyosan az MH370-esből valók” – mondta Chester.
Az NBC amerikai tévécsatorna március elején a mozambiki partoknál megtalált első roncsdarabról beszámolva azt jelentette, hogy az a repülőgép hátsó vízszintes vezérsíkja lehet.
A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó gép 2014. március 8-án tűnt el 239 emberrel a fedélzetén, és a legutóbbi feltételezések szerint valahol az Indiai-óceán egy távoli pontján zuhanhatott le, Mozambik partjaitól 6000 kilométerre keletre.
A gép után intenzív kutatásokat folytattak Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánon, de tavaly júliusig semmilyen nyomot nem találtak. Akkor azonban a Franciaországhoz tartozó, indiai-óceáni Réunion szigetén partra sodródott egy roncsdarab, és francia szakértők azóta megállapították, hogy az valóban a maláj géphez tartozott.
Ez év március elején derült ki, hogy egy szabadidejében világutazó blogger amerikai jogász, Blaine Gibson – aki saját elmondása szerint az MH370-es roncsai után kutatva a múlt évben beutazta az Indiai-óceán körüli országokat – Mozambikban, a parti fövenyen rátalált egy roncsdarabra. Nem sokkal azután, hogy felfedezése bejárta a világsajtót, egy dél-afrikai tinédzser, Liam Lotter is rájött, hogy az a roncsdarab, amelyre a család decemberi mozambiki vakációján bukkant, szintén az eltűnt maláj géphez tartozhatott.
E két darab megtalálása újabb részlettel szolgálhat az eltűnt maláj gép sorsának feltárásáról, és alátámasztja a hatóságok azon feltételezését, hogy a gép valahol az Indiai-óceánba csapódhatott be. Egyelőre azonban bizonytalan, hogy a két darabon találnak-e olyan nyomot, amely rávezethet arra, pontosan mi történt a repülőgéppel.
A maláj és az ausztrál kormány továbbra is bizakodik a teljes roncs megtalálásában, amely után az Indiai-óceánon kutatnak különleges hajók, víz alatti eszközök és szonártechnológia segítségével. A keresés során a 120 ezer négyzetkilométeres lehetséges becsapódási terület háromnegyedét már átvizsgálták, a kutatás várhatóan júliusban zárul le.