Az ellenőrzés érdekében az osztrák–olasz határátkelőhöz vezető autópálya négy sávjának további részekre osztását, illetve 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozást terveznek a hatóságok – derül ki a lap cikkéből. A vasúti közlekedésre is kiterjed a határellenőrzés, tették hozzá.
Az olasz fél együttműködési készségétől függ, hogy határkerítést is építenek-e, hiszen Bécs azt várja Olaszországtól, hogy felhagy a migránsok északi átengedésének politikájával – írja a Tiroler Tageszeitung.
Az osztrák kormány idén mindössze 37 500 menedékkérőt engedne az országba, és megszigorítaná a menekültügyi törvényeket is. Várakozások szerint a parlament még a nap folyamán elfogadja a törvényszigorítást, amelynek értelmében vészhelyzet, vagyis a közrend és a belbiztonság veszélyeztetettsége esetén gyakorlatilag egy menekült sem léphetne be az országba. A szigorított szabályok szerint a migránsok menedékkérelméről már a határon dönthetnének, és elutasítása esetén visszaküldenék a menedékkérőket a biztonságosnak számító szomszédos államba.
Ugyanakkor a gazdaság képviselői komoly aggodalommal tekintenek a Brenner-hágón tervezett határellenőrzésekre. A szállítmányozó vállalatokat eurómilliókban mérhető kár fenyegeti, hiszen a várakozási idők és forgalmi dugók naponta egymillió euróba kerülhetnek – mondta Alexander Klacska, az osztrák gazdasági kamara szállítmányozásért és közlekedésért felelős vezetője. Ez ráadásul csak a várakozási időből eredő kárt jelenti, amelybe nem számolták bele a vállalatoknál jelentkező közvetett, járulékos költségeket – tette hozzá.
A kormány áprilisi bejelentése szerint a Brenner-hágó osztrák oldalán beléptetőkapuk felállításával fogják szigorítani az Olaszországból érkező járművek és személyek ellenőrzését. Osztrák adatok szerint 2015-ben 27 000 migráns érkezett Olaszországból Ausztriába. Bécs attól tart, hogy idén nyáron 300 000 bevándorló érkezhet az olasz partokra, és ők északi irányba indulhatnak el.