Európa legnagyobb autógyártó mamutvállalata még szeptemberben ismerte el, hogy közel 11 millió dízel-motoros autójánál manipulálták a károsanyag-kibocsátási adatokat, vagyis áthágták az emissziós tesztekre vonatkozó szabályokat. A botrány érintette a Volkswagen (VW), az Audi, a Porsche és a Seat márkákat is.
Az Audi mérnökei már 1999-ben kifejlesztették azt a szoftvert, mely képes bizonyos motorfunkció kikapcsolására, de ezt az eljárást sosem használta a VW luxusautókat gyártó részlege – írja a Handelsblatt vállalati és ipari forrásokra hivatkozva. A The Guardian megjegyzi, hogy a német lap ezeket az információkat szerdán publikálja.
A történet azonban hat évvel később vett fordulatot, amikor a VW wolfsburgi mérnökei nem tudták a nitrogén-monoxidot a megengedett érték alá csökkenteni, ennek következtében telepítették az Audi által kifejlesztett szoftvert a dízel autókba.
A VW és az Audi egyaránt elutasította, hogy véleményezze a Handelsblatt értesülését, mivel arra hivatkoznak, hogy a károsanyag-kibocsátási botránnyal kapcsolatos vizsgálatok még folyamatban vannak. A VW azt közölte, hogy addig nem nyilatkoznak, amíg a Jones Day nevű amerikai ügyvédi iroda közzé nem teszi a jelentését április végén.