Theresa May egyesek szerint taktikus, mások szerint opportunista döntést hozott, amikor április közepén mindössze pár héttel későbbre, azaz most csütörtökre tűzte ki az előre hozott választást. Tette ezt annak ellenére, hogy korábban többször is megígérte, nem fog előre hozott voksolást kiírni. Döntésében vélhetőleg az is szerepet játszott, hogy bejelentésekor minden közvéleménykutatás szerint magabiztos előnye volt a Konzervatív Pártnak. Az elmúlt pár hét terrortámadásai – többek várakozásával ellentétben – végül a jelek szerint nem segítették Theresa May kampányát. Jeremy Corbyn felzárkózása annak is köszönhető, hogy a tévévitákban rendszeresen jobban és határozottabban lépett fel, mint a többnyire csak hebegő-habogó, kommunikációs varázsszavakat (erős, stabil) mantrázó May. A kérdés leginkább az, hogy Corbynnak sikerül-e mozgósítania az újabb választást apátiával fogadó tömegeket.
Az biztos, hogy mozgalmas néhány hét áll a brit politikusok mögött. Ugyan kevés idejük volt rá, az elmúlt időben minden nagyobb párt (Konzervatív Párt, Munkáspárt, Skót Nemzeti Párt, Liberális Demokraták, Egyesült Királyság Függetlenségi Pártja, Zöld Párt) kiadott egy saját programot. A közvélemény-kutatások szerint szinte napról napra szűkült az olló a kezdetben magabiztosan vezető konzervatívok és a Munkáspárt között, de kérdés, hogy elég-e ez a fordításhoz, megismétlődik-e a brexitmeglepetés. A felmérések szerint nem, sőt a mindig mindent fogadásra bocsátó brit bukmékerirodák is messze a torykat (egy a tízhez) látták esélyesebbnek. A kampányban egyébként látszólag a szakmai jellegű kérdések domináltak. Így utólag érdemes egy pillantást vetni arra, milyen csatornákon és módszerekkel igyekeztek a különböző erők meggyőzni szavazóikat.
Az amerikai kampányokhoz hasonlóan Nagy-Britanniában is népszerű a saját kertbe kihelyezett, párt melletti állásfoglalás – de természetesen nem ezzel győzik meg a pártok igazán szavazóikat. A 2003-as kommunikációs törvény értelmében a pártok nem futtathatnak televíziós hirdetéseket, a jogszabály azonban nem terjed ki az egyéb formában megjelenő politikai reklámokra, így például a közösségi médiában és egyéb online felületeken megjelenő hirdetésekre sem. Ennek köszönhető, hogy az elmúlt hetekben ismét megjelentek a már a brexit kapcsán is megkérdőjelezett célzott internetes hirdetések. A The Guardian információi szerint a szavazásra való regisztráció utolsó napján – amelynek során a Munkáspárt különösen aktív volt, mivel a fiatalok között viszonylag magasabb a népszerűsége – a Konzervatív Párt célzott hirdetésekkel próbálta meggyőzni igazáról a fiatalokat.