Magyar utasok rekedtek a mallorcai reptéren

A Wizz Air nem indította el a Mallorcáról Budapestre induló szombat kora esti járatát. Vasárnap hajnalban értek haza.

MN
2017. 07. 29. 23:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felháborodott olvasónktól tudjuk, hogy 180 turista rekedt egy spanyolországi repülőtéren a Wizz Air jóvoltából. A légitársaság nem indította el időben a Mallorcáról Budapestre induló szombat kora esti járatát. Az utasoknak csak azt mondták, hogy elromlott a gép, miközben a bőröndök már a repülőgépen vannak.

„Nem fizetik a szállást, csak egy négy eurós kajajegyet kaptunk. Nem tudjuk, hogy mi a baja a gépnek. Lehet, hogy napokig itt rostokolunk. Szombaton 18.25-kor kellett volna felszállnunk, tehát majd mindenki 16.15-től itt van a repülőtéren. Legalább öt öt év alatti gyermek is van az utasok között” – írta portálunknak egy dühös utas.

Olvasónk végül mégis repülővel jutott haza: „Éjjel fél kettőkor szóltak, hogy kész a gép, és hazahoztak minket háromnegyed négyre. Kritikán aluli volt az egész, nem foglalkoztak velünk, és hazugságokkal próbáltak minket csillapítani” – írja a társaságban csalódott utas.

Az esettel kapcsolatban a Wizz Air közleményt adott ki: „2017. július 30-án a Wizz Air 2384 számú, Palma de Mallorca-Budapest járatán közlekedő repülőgép soron kívüli műszaki ellenőrzésre szorult, mivel Palma de Mallorcára érkezéskor az utaslépcső kisebb sérülést okozott a repülőgép törzsén. A helyi szakemberek átvizsgálták a repülőgépet és jóváhagyták szolgálatba állását, ezt követően a járat 7 óra késéssel indult Budapestre. Az utasoknak a Wizz Air szabályzata és a vonatkozó EU-s rendelkezések szerint ételt és frissítőket biztosítottak. A Wizz Air őszintén elnézést kér az érintett utasoktól, azonban utasaink, személyzetünk és repülőgépeink biztonsága elsődleges fontosságú számunkra.”

A héten nem ez az első eset, hogy egy légitársaság cserbenhagyja az utasait. A hét közepén: a Ryanair járata a Ferihegy feletti vihar miatt előbb várakozásra kényszerült s a Balaton felett tett néhány kört, majd a szlovák főváros felé vette az irányt. Az utasok panaszai később ellepték a világhálót: ezek szerint bár a Ryanair munkatársai korábban ígéretet tettek arra, hogy mindenkit Budapestre szállítanak buszokkal, ez nem történt meg, így a 27-ére virradó éjjelen és a reggeli órákban mindenki egyénileg volt kénytelen megoldani a továbbutazást. A beszámolók szerint többórányi várakozás – várakoztatás – után többen elindultak szállást keresni, vagy a pozsonyi pályaudvarokat vették célba annak reményében, hogy találnak éjjel is Pozsonyból Budapestre tartó vonat- vagy buszjáratot. Mások Mosonmagyaróvárra taxiztak át, de akadt olyan is, akik taxival utazott egészen Budapestig. Néhány utas pedig felfért egy Prágából a magyar fővárosba tartó buszra. A beszámolók szerint összesen 150 embert hagyott cserben az ír diszkont-légitársaság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.