Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki. A Lufthansa utasszállítóját szétszerelt állapotban az orosz Volga-Dnyepr cargo-légitársaság An–124-es óriásgépe szállította Brazíliából Friedrichshafenbe, ahol a restaurálási munkálatok után a Dornier múzeumban tekinthetik majd meg az érdeklődök a sokat látott gépmadarat.
A gép 1977-ben indult útnak Palma de Mallorcáról Frankfurtba 86 gyanútlan utassal és 5 fős személyzetével, ám egy palesztin terroristacsoport átvette a gép felett az uralmat a Földközi-tenger légterében. Először Rómában álltak meg tankolni, majd Ciprus szigete felé vették az irányt, és Larnakában szálltak le.
A német kommandósok ekkor már a gép nyomába eredtek, de mire a szigetországba értek, bottal üthették a nyomát: az eltérített utasszállító ekkor már a Közel-Kelet felé tartott. A palesztin terroristák azt tervezték, hogy a gép Bejrútban, Damaszkuszban, Bagdadban vagy Kuvaitban száll majd le, de sehol sem kaptak erre engedélyt a hatóságoktól és az irányítástól, végül a következő állomás Bahrein lett, onnan pedig Dubaiba repültek át a halálra rémült túszokkal.
A 181-es járat kapitánya időközben rejtett üzenetekkel próbálta segíteni a hatóságok munkáját, hogy minél többet tudjanak meg a támadókról és persze a gép pontos irányáról. A terroristák között két férfi és két nő volt, akik akciójukkal a Hans-Martin Schleyert, a Német Gyáriparosok Szövetsége elnökét elrabló németországi terroristacsoporttal, a Vörös Hadsereg Frakcióval (RAF) működtek együtt. A gép eltérítői ekkorra már azt követelték, hogy bocsássák szabadon a korábban letartóztatott tizenegy német és két török társukat a túszokért cserébe, de a bonni kormány hallani sem akart erről az alkuról.
A Landshut a fullasztóan forró Dubaiból a jemeni Adenbe indult tovább, ahol a gépnek kényszerleszállást kellett végrehajtania, mivel fogytán volt az üzemanyaga. Az utasszállító nem kapott leszállási engedélyt, a hadsereg pedig teherautókkal blokkolta a futópályát, ráadásul az időjárás sem volt éppen kedvező a landoláshoz. Ennek ellenére a személyzet úgy döntött, leszállnak. A pálya melletti a homokos biztonsági sávban álltak meg, ahol a leszállás után kétségbeesve vették észre, hogy sérülések keletkeztek a repülőgépen. A hangulat egyre feszültebb lett a túszok és a terroristák között. A gép eltérítői minél hamarabb tovább akartak indulni, azonban a kapitány, Jürgen Schuman kijelentette, hogy addig nem hajlandó felszállni, amíg saját maga nem ellenőrizte kívülről a hajtóművek és a futóművek állapotát. Nagy nehezen engedélyt kapott a túszejtőktől, amit arra igyekezett kihasználni, hogy minél több üzenetet juttasson el a hatóságoknak. Az időhúzás a terroristáknak is feltűnt, és a késve visszaérkező kapitányt agyonlőtték. A gép vezetését a másodpilóta, Jürgen Vietor vette át, akire ráparancsoltak, hogy Szomáliába, Mogadishuba irányítsa a megtépázott Boeinget.