A német Bild lap vasárnapi számának beszámolója szerint a Daimler autógyárra is kiterjedhet az Egyesült Államokban a károsanyag-kibocsátási előírásokat kijátszó motorvezérlő szoftverek miatt indított eljárás. A lap által idézett amerikai vizsgálati eredmények arról tanúskodnak, hogy számos olyan szoftverfunkciót fedeztek fel a Daimler modelljeiben, amelyek teszteléskor a megkövetelt szintre állítják be az emissziós értékeket, a közúti forgalomban azonban, üzemszerű használat során viszont már nem. A Mercedes–Benz modelljei nitrogén-oxid-kibocsátása állítólag tízszerese a megengedettnek közúton.
Egy bizonyos „bit 15” funkció például 26 kilométer megtétele után leállítja a kipufogógázok tisztítását. A „slipguard” funkció pedig a sebesség és a gyorsulási értékek alapján állapítja meg, mikor van az autó tesztpadon és mikor forgalomban.
A Bild cikkében az is áll, hogy a Daimler alkalmazottai körében jóval a Volkswagen dízelbotrányának 2015-ös kitörése előtt élt az aggodalom, hogy motorjaik esetleg nem mennek át az amerikai környezetvédelmi teszteken. A Daimler fejlesztőmérnökei ugyanis – értesült róla a lap – elektronikus levelekben fejezték ki aggályukat a szoftverfunkciók alkalmazásának jogszerűsége miatt.
A Daimler szóvivője a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva az ügyről csak annyit volt hajlandó elmondani a Bildnek, hogy már két éve együttműködnek az amerikai hatóságokkal. „A hatóságok minden vonatkozó dokumentumot ismernek és az ügyben vádemelésre nem került sor” – fogalmazott az autógyár képviselője.