Tovább lassulhat, adott esetben átmenetileg le is állhat a legnépszerűbb Boeing gépek, a 737 Maxek gyártása, mivel még mindig bizonytalan, mikor lehet ismét szolgálatba állítani a légi katasztrófák miatt márciusban kényszerpihenőre ítélt utasszállítókat. Mindezt Dennis Muilenburg vezérigazgató közölte szerdán a befektetőkkel. A gyártás a repülési tilalom bevezetése után is folyt, noha lassabb ütemben. Most a Boeing-vezér arra figyelmeztetett, hogy a további késedelem a gyártás további lassítását, esetleg átmeneti felfüggesztését eredményezheti.

Fotó: Reuters
A társaság mindazonáltal keményen dolgozik azon, hogy kijavítsa a két, összesen háromszáz ember halálát követelő katasztrófa okának tartott szoftverhibát. Azonban legkorábban szeptemberben lehetséges, hogy a javításokat bemutassák a hatóságnak, amely, ha mindent rendben talál, októberben megadhatja a zöld utat a próbarepülésre. Nem növeli a Boeing renoméját, hogy júniusban ötödik próbarepülésén lezuhant a társaság és leányvállalata, az Aurora Flight Science közös fejlesztésében készült, vezető nélküli elektromos légi taxi is.
A 737 Maxek repülési tilalma miatt a társaság a második negyedévben 3,3 milliárd dollár üzemi veszteséget könyvelt el az egy évvel korábbi 2,7 milliárdos nyereség után, az adózott eredmény pedig 2,9 milliárd dollár veszteséget mutatott a tavalyi 2,7 milliárdos nyereség után – írja a távirati iroda. Ekkora negyedévi veszteség még soha nem érte a Boeinget.