A Tűzfalcsoport nemrégiben írt arról, hogy milyen mértékű befolyásra tett szert Soros a hagyományos médiában. Egy 2018-ban kiszivárgott dokumentum alapján ugyanez igaz a közösségi média felületeire is. Pár hónapja látott napvilágot az a hír, hogy a Facebook úgynevezett „fellebbezési tanácsában” is javarészt a milliárdos spekuláns emberei foglalnak helyet. Bemutatjuk a dokumentum tartalmát, amely egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a nagy techcégek összedolgoznak annak érdekében, hogy a közösségi média felületein politikai okokból elhallgattassák a felhasználóikat. A folyamat Trump 2016-os elnökké választásával indult be igazán, és vezetett el napjaink letiltási hullámaihoz és nagymértékű cenzúrájához.
A Trump megbuktatását célzó nagy terv fő pontjai:
A terv kivitelezésében elsősorban részt vevő szervezetek:
Ennek a négy szervezetnek az adózási papírjaik alapján ugyanott van a székhelye. Mivel mindegyiknek köze van David Brockhoz (és nyilván Soroshoz is), nem meglepő, hogy konzervatív körökben a hozzá köthető szervezeti hálózatot Brocktopusnak csúfolják.
A 49 oldalas dokumentumot olvasva kirajzolódik a tervük lényege: úgy akarják legyőzni Trumpot és a Republikánus pártot, hogy korlátozzák, vagy teljesen ellehetetlenítik a konzervatív tartalmak terjesztését a digitális térben.
A Media Matters munkatársai a dokumentum szerint találkoztak a Facebook vezetőségével, hogy megvitassák, hogyan szorítsák vissza a „fake news” jelenséget. A Facebook ezt követően az „álhírek” elleni küzdelem jegyében megváltoztatta az algoritmusát. Ennek a következménye azonban az lett, hogy jelentősen csökkentek a konzervatív oldalak látogatottságai és az elérésük adatai. A csökkenésben érintett volt Trump elnök oldala is, amelynek forgalma 45 százalékkal esett vissza. A Gateway Pundit által készített tanulmány szerint a Facebook algoritmus-változtatásának hatására a leglátogatottabb konzervatív oldalak elérési mutatója összesen 93 százalékkal csökkent.
A Media Matters szervezet a Google rendelkezésére bocsátott ahhoz szükséges információt, hogy „azonosítsák a negyven legrosszabb álhíroldalt”, hogy kizárhassák őket a Google-n hirdetők köréből. Ez a húzás a Gateway Pundit szerint többek között olyan blogokat és konzervatív weboldalakat érintett, mint a Breitbart, a Drudge Report, vagy az Infowars.