Soros György áll a közösségi média cenzúrája mögött

A folyamat Trump 2016-os elnökké választásával indult be igazán.

Forrás: Tűzfalcsoport2020. 08. 26. 15:48
Fotó: MTI/EPA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tűzfalcsoport nemrégiben írt arról, hogy milyen mértékű befolyásra tett szert Soros a hagyományos médiában. Egy 2018-ban kiszivárgott dokumentum alapján ugyanez igaz a közösségi média felületeire is. Pár hónapja látott napvilágot az a hír, hogy a Facebook úgynevezett „fellebbezési tanácsában” is javarészt a milliárdos spekuláns emberei foglalnak helyet. Bemutatjuk a dokumentum tartalmát, amely egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a nagy techcégek összedolgoznak annak érdekében, hogy a közösségi média felületein politikai okokból elhallgattassák a felhasználóikat. A folyamat Trump 2016-os elnökké választásával indult be igazán, és vezetett el napjaink letiltási hullámaihoz és nagymértékű cenzúrájához.

A Trump megbuktatását célzó nagy terv fő pontjai:

  • Alkotmányos felelősségre vonási eljárás (impeachment) révén kell megbuktatni az elnököt.
  • A Media Matters küldetése továbbra is a jobboldali/kormányzati „félretájékoztatás” üldözése, de az ebbe fektetett energiát meg kell sokszorozni.
  • A 2018-as időközi választásokon biztosítani kell a Szenátusban a Demokraták többségét.
  • A Trump-adminisztráció ellen jogi eljárásokat, pereket kell indítani.
  • Össze kell fogni a Facebookkal az „álhírek” visszaszorítása érdekében.
  • A terv kivitelezésében elsősorban részt vevő szervezetek:

  • Media Matters: Soros a kezdetek óta bábáskodik a szervezetnél, jelentős támogatást is adott nekik.
  • American Bridge: a Media Matters elnöke és a terv kifundálója, David Brock hozta létre, Sorostól több millió dollárt kaptak, ő a legnagyobb pénzügyi támogatójuk.
  • Citizens for Responsibility and Ethics in Washington (CREW): ez a szervezet is David Brockhoz köthető, 2014-ben foglalta el az igazgatótanácsi széket, melyet 2016-ig töltött be. A magát „pártfüggetlennek” tartó CREW tisztviselőinek nagy része a Demokrata párthoz rendelkezik kötődésekkel és jelentős pénzeket kapott Sorostól a Nyílt Társadalom Alapítványon, a Tides Alapítványon és a már említett Democracy Alliance-csoporton keresztül.
  • Shareblue: bár a memorandumban ezen a néven fut, azóta átkeresztelték, új neve pedig The American Independent, vagyis Amerikai Független.
  • Ennek a négy szervezetnek az adózási papírjaik alapján ugyanott van a székhelye. Mivel mindegyiknek köze van David Brockhoz (és nyilván Soroshoz is), nem meglepő, hogy konzervatív körökben a hozzá köthető szervezeti hálózatot Brocktopusnak csúfolják.

    A 49 oldalas dokumentumot olvasva kirajzolódik a tervük lényege: úgy akarják legyőzni Trumpot és a Republikánus pártot, hogy korlátozzák, vagy teljesen ellehetetlenítik a konzervatív tartalmak terjesztését a digitális térben.

    A Media Matters munkatársai a dokumentum szerint találkoztak a Facebook vezetőségével, hogy megvitassák, hogyan szorítsák vissza a „fake news” jelenséget. A Facebook ezt követően az „álhírek” elleni küzdelem jegyében megváltoztatta az algoritmusát. Ennek a következménye azonban az lett, hogy jelentősen csökkentek a konzervatív oldalak látogatottságai és az elérésük adatai. A csökkenésben érintett volt Trump elnök oldala is, amelynek forgalma 45 százalékkal esett vissza. A Gateway Pundit által készített tanulmány szerint a Facebook algoritmus-változtatásának hatására a leglátogatottabb konzervatív oldalak elérési mutatója összesen 93 százalékkal csökkent.

    A Media Matters szervezet a Google rendelkezésére bocsátott ahhoz szükséges információt, hogy „azonosítsák a negyven legrosszabb álhíroldalt”, hogy kizárhassák őket a Google-n hirdetők köréből. Ez a húzás a Gateway Pundit szerint többek között olyan blogokat és konzervatív weboldalakat érintett, mint a Breitbart, a Drudge Report, vagy az Infowars.

    A Google és a YouTube 2019-ben néhány hónap alatt Trump elnöknek csaknem háromszáz videós hirdetését tiltotta le arra hivatkozva, hogy a szabályaikba ütközőnek találták azokat.

    Mindeközben májusi adatok szerint a Demokrata elnökjelölt, Joe Biden egy hét alatt megötszörözte a digitális kampányra költött forrásokat, amivel több, mint dupla annyi pénzt tolt bele, mint Trump elnök.

    Magyarországon is egyre több jobboldali világnézetű Facebook-felhasználó tapasztalja meg, hogy véleménye miatt hosszabb-rövidebb időre letiltja a Facebook.

    A teljes írást IDE kattintva olvashatják.

    A téma legfrissebb hírei

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.