A spanyol kormánynak fejenként 1600 euróba kerül a migránsok hazaszállítása
Tavaly január és idén február között közel négymillió eurót költött el a dél-európai ország kormánya arra, hogy háromezer illegális bevándorlót visszavigyen származási országába repülőn vagy hajón. A belügyminisztérium tájékoztatása szerint a repülős utak fejenként körülbelül 1600 euróra rúgnak, ezzel szemben a hajón hazaküldött emberekért mindössze 124 eurót fizettek, ami lényegesen gazdaságosabb, mégis többségüket a levegőben kellett szállítani. A repülés költsége azért ennyire magas, mert minden kitoloncolt külföldi állampolgár rendőri kísérettel utazik a kereskedelmi járatokon. A koronavírus-járványnak köszönhetően lényegesen kevesebb bevándorló érkezett az elmúlt egy-másfél évben Spanyolországba, ám a Marokkóval kirobbant diplomáciai konfliktus következtében Ceutába betört közel tízezer migráns egy része még komoly anyagi terhet jelent a kormánynak a jövőben, ugyanis több ezer embert azóta sem sikerült visszaküldeni Marokkóba.
Forrás: abc.es
Hiánycikké válik a bankkártya
A koronavírus-járvány idején fellépő elektronikai-alkatrészellátási problémák ugyan eddig csak a nagy technológiai vállalatokat érintették, viszont a Smart Payment Association (a bankkártyák és az online fizetési eszközök kereskedelmi szövetsége) most arra figyelmeztet, hogy az összetevők ellátásában és beszerzésében bekövetkezett fennakadás már idén komoly hiányt okozhat a digitális chipekkel működő bankkártyák piacán is. Jacques Doucerain, a Smart Payment Association elnöke elmondta, hogy az elektronikai cikkek piacán mutatkozó összetevőhiány akár már idén nyáron érzékelhető lesz az átlagembereknek is, ugyanis a bankok nem fognak tudni új bankkártyákat kibocsátani vagy a lejáró kártyákat pótolni. Ezek nélkül pedig senki nem tud az üzletekben fizetni, ATM-ből készpénzt felvenni, vagy az interneten vásárolni.
A világon évente több mint háromtrilliárd bankkártya kerül forgalomba. A félvezetők és a chipekhez szükséges alkatrészek hiányának idején egy ilyen méretű piacot pedig nem tudnak ellátni a beszállítók, a bankkártyák kibocsátásában 2022-ig biztosan ellátási nehézségekre kell számítaniuk a bankoknak és a kártyahasználóknak is.