Megakadályozhatja a maffia a világ leghosszabb függőhídjának megépítését

A híd az olasz csizma orrát kötné össze Szicíliával, ám ennek nem örülnek a bűnbandák.

Forrás: CNN2023. 04. 30. 21:24
The model of the bridge over the Strait of Messina
Messina, February 12, 2010. The model of the bridge over the Strait of Messina is exhibited to the public for the first time at the PalAntonello in the presence of Authorities and Citizens. Today the model is kept in the Ministry of Infrastructure in Rome. (Photo by Gabriele Maricchiolo/NurPhoto) (Photo by Gabriele Maricchiolo / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Fotó: AFP/NurPhoto
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Messinai-szorosban építene függőhidat Olaszország, mely a világ leghosszabb függőhídja lenne a tervezett 3,2 kilométernyi hosszával. Magasságát körülbelül 74 méterre becsülik. Az előkészületek már meg is kezdődtek Rómában, a Giorgia Meloni vezette kormány a múlt hónapban fogadta el a hídépítésre vonatkozó terveket, melyek nem először kerültek tárgyalóasztalra.

A Messinai-szoroson átívelő híd megépítését már évtizedekkel ezelőtt javasolták az olaszok, először az 1990-es években készültek el a részletes tervek, ám konkrét lépések egészen Silvio Berlusconi miniszterelnökségéig nem történtek. Berlusconi azonban 2009 tavaszán bejelentette, hogy a híd építése folytatódik, és a becsült 6,1 milliárd eurós költségekhez felajánlott 1,3 milliárd eurót. Utódja, Mario Monti 2013-ban azonban felfüggesztette a projektet, költségvetési megszorításokra hivatkozva.

Róma ráadásul szerződést is kötött korábban egy építővállalattal, a Salini Impreglio céggel, mely azóta már WeBuild néven működik.

A cég többször beperelte az olasz kormányt szerződésszegés miatt, ám több mint valószínű, ha most valóban megépül a függőhíd, az a WeBuild részvételével fog megtörténni. Papíron ugyanis még mindig ennek a vállalatnak a kezében van projekt.

A kivitelezés várhatóan nyolc hónapot vesz igénybe, míg a híd megépítéséhez szükséges idő valamivel több, mint hat év lesz

– magyarázta az olasz parlamentben Michele Longo, a WeBuild műszaki igazgatója.

Becslések szerint a költségek elérhetik a 4,5 milliárd eurót, és további 6,75 milliárd euróba kerülhet az infrastruktúra kialakítása. Utóbbi magába foglalja egyebek mellett a közúti és vasúti korszerűsítési munkálatokat, valamint a szárazföldön és tengerben végzett előkészítői munkálatokat. Az olasz pénzügyminisztérium közlése szerint 1965 óta legalább 1,2 milliárd eurót költöttek a hídépítés megvalósításához készített tanulmányokra.

A megépítés azonban nem lesz egyszerű, hiszen éppen az olasz maffiabandák egyik törzshelyéről, Szicíliáról van szó.

Közülük az egyik legismertebb a Cosa Nostra, melynek vezetője, az idén letartóztatott Matteo Messina Denaro ez idáig sikeresen meghiúsított bármiféle hídépítést az olasz csizma orra és a sziget között. A CNN amerikai hírcsatorna közlése szerint Denaro bevallotta korábban, szervezete szervezett bűnözésből jut bevételekhez, melyhez nagy mértékben hozzájárul a szegénység és az Olaszország más térségeihez viszonyítva kevésbé fejlett infrastruktúra. Mindezeken felül a geológusok is aggódnak, ugyanis a Messinai-szoros egy törésvonal mentén helyezkedik el, ahol nem egy földrengést feljegyeztek már.

A legsúlyosabb természeti katasztrófa 1908-ban sújtotta a térséget, akkor egy 7,1-es megnitudójú földrengés több mint százezer ember halálát okozta.

A Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a szorosban olyan nagy hullámok keletkeznek alkalmanként, melyek még az űrből is láthatók.

Ha a híd azonban mégis megépülne, a világ leghosszabb függőhídja lehetne. A rekordot azonban még Törökország tartja, éppen tavaly adták át a Dardanellák fölött átívelő 1915 Canakkale nevű hidat.

Borítókép: A Messinai-szoroson átívelő híd makettje (Fotó: AFP/Gabriele Maricchiolo)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.