Nem jött be a transzreklám, csúnyán visszaesett a sörmárka forgalma

Számos, magát nyitottnak aposztrofáló óriáscég próbálta már bedobni az elfogadó és empatikus kártyát, amikor kampányt indított valami nagy, közös ügyért. Az, hogy valóban az emberség és az együttérzés volt-e a szempont a reklámkampány létrejötténél, vagy bármiféle gazdasági megfontolás bujkált a háttérben, esetleg talán a kettő az egyben elve, nem tudni. Az biztos, hogy ennek a brandnek ez a reklámhadjárat most nem jött be.

Magyar Nemzet
Forrás: Breitbart2023. 04. 25. 13:18
Miscast23
NEW YORK, NEW YORK - APRIL 03: Dylan Mulvaney attends Miscast23 at Hammerstein Ballroom on April 03, 2023 in New York City. Rob Kim/Getty Images/AFP (Photo by ROB KIM / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP) Fotó: Getty Images via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Piaci jelentések szerint a Bud Light sör eladásai tizenhét százalékkal estek vissza, mióta a brand, Dylan Mulvaney-vel, egy magát nőnek valló férfival reklámozva próbálta növelni az eladásokat – írja a Breitbart

Az eladások visszaesése nagyjából azt jelenti a gyakorlatban, hogy a belga székhelyű Anheuser-Busch sörgyár körülbelül öt üveg sört ad el a korábbi hat helyett, amit azelőtt értékesített, hogy termékét az önmagát szédítően fiatal, attraktív lányként megjelenítő, magát „transzneműnek” valló férfival reklámozta.

„A NielsenIQ és a Bump Williams Consulting legfrissebb értékesítési adatai azt mutatják, hogy a Bud Light eladásai dollárban kifejezve 17 százalékkal csökkentek, míg a mennyiség 21 százalékkal esett vissza az április 15-én véget ért héten” – írta a New York Post április 24-én.

„Ezek a számok megdöbbentőek” – olvasható az Insights Express, egy sörrel foglalkozó hírlevél április 23-i jelentésében. „Jelenleg ez egy rendkívül nehéz forgatókönyv az Anheuser-Busch, a Bud Light márka és az AB forgalmazók számára”. A vállalat illetékesei állítólag megbüntettek két vezetőt, amiért zöld utat adtak a Mulvaney-reklámnak. A Wall Street Journal egy grafikont tett közzé, amely a Bud Lights eladásainak zuhanását mutatja - és a rivális sörök, a Coors Light és a Miller Light eladásainak zuhanását, amelyen szemmel látható a folyamatos esés az idő előrehaladtával. 

Az eladások visszaesését egy április 18-án közzétett, 1041 felnőtt megkérdezésével készült Rasmussen-felmérés jósolta meg. Az amerikaiak 54 százaléka támogatja a Bud Light bojkottját, köztük a férfiak 53 százaléka – derült ki a felmérésből. A legtöbb, a kérdéssel foglalkozó csoportban az emberek nagyjából egyharmada mondta azt, hogy „határozottan támogatja” a bojkottot.

Az eredmény rávilágít az amerikaiak mély ellenállására Mulvaney transznemű ideológiájának támogatásával szemben, amely a férfiak és nők, illetve a fiúk és lányok közötti polgári és jogi megkülönböztetést kívánja elnyomni. 

A sörbojkott több bojkottot is kiváltott más olyan cégek ellen, amelyek Mulvaney-t alkalmazták női szépségápolási, ruházati és higiéniai termékek értékesítésére.

Borítókép: Dylan Mulvaney (Fotó: AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.