Piaci jelentések szerint a Bud Light sör eladásai tizenhét százalékkal estek vissza, mióta a brand, Dylan Mulvaney-vel, egy magát nőnek valló férfival reklámozva próbálta növelni az eladásokat – írja a Breitbart.
Az eladások visszaesése nagyjából azt jelenti a gyakorlatban, hogy a belga székhelyű Anheuser-Busch sörgyár körülbelül öt üveg sört ad el a korábbi hat helyett, amit azelőtt értékesített, hogy termékét az önmagát szédítően fiatal, attraktív lányként megjelenítő, magát „transzneműnek” valló férfival reklámozta.
„A NielsenIQ és a Bump Williams Consulting legfrissebb értékesítési adatai azt mutatják, hogy a Bud Light eladásai dollárban kifejezve 17 százalékkal csökkentek, míg a mennyiség 21 százalékkal esett vissza az április 15-én véget ért héten” – írta a New York Post április 24-én.
„Ezek a számok megdöbbentőek” – olvasható az Insights Express, egy sörrel foglalkozó hírlevél április 23-i jelentésében. „Jelenleg ez egy rendkívül nehéz forgatókönyv az Anheuser-Busch, a Bud Light márka és az AB forgalmazók számára”. A vállalat illetékesei állítólag megbüntettek két vezetőt, amiért zöld utat adtak a Mulvaney-reklámnak. A Wall Street Journal egy grafikont tett közzé, amely a Bud Lights eladásainak zuhanását mutatja - és a rivális sörök, a Coors Light és a Miller Light eladásainak zuhanását, amelyen szemmel látható a folyamatos esés az idő előrehaladtával.
Az eladások visszaesését egy április 18-án közzétett, 1041 felnőtt megkérdezésével készült Rasmussen-felmérés jósolta meg. Az amerikaiak 54 százaléka támogatja a Bud Light bojkottját, köztük a férfiak 53 százaléka – derült ki a felmérésből. A legtöbb, a kérdéssel foglalkozó csoportban az emberek nagyjából egyharmada mondta azt, hogy „határozottan támogatja” a bojkottot.
Az eredmény rávilágít az amerikaiak mély ellenállására Mulvaney transznemű ideológiájának támogatásával szemben, amely a férfiak és nők, illetve a fiúk és lányok közötti polgári és jogi megkülönböztetést kívánja elnyomni.
A sörbojkott több bojkottot is kiváltott más olyan cégek ellen, amelyek Mulvaney-t alkalmazták női szépségápolási, ruházati és higiéniai termékek értékesítésére.
Borítókép: Dylan Mulvaney (Fotó: AFP)