Sajtóinformációk szerint Rob McCallum, az EYOS Expeditions expedíciós szolgáltató alapítója közölte az OceanGate vezérigazgatójával, Stockton Rush-sal, hogy potenciálisan veszélybe sodorja ügyfeleit, és felszólította őt, hogy hagyjon fel a tengeralattjáró használatával, amíg azt egy független testület át nem vizsgálja.
Rush azt válaszolta, hogy
belefáradtam azokba az iparági szereplőkbe, akik biztonsági érvvel próbálják megállítani az innovációt.
A feszült szóváltásnak azután lett vége, hogy az OceanGate ügyvédei jogi lépésekkel fenyegetőztek.
Úgy gondolom, hogy Ön potenciálisan veszélyes helyzetbe sodorja magát és ügyfeleit
– írta az OceanGate főnökének 2018 márciusában. Az üzenetekben Rush azt írta, hogy
túl gyakran hallottuk már az alaptalan kiáltásokat, hogy meg fogtok ölni valakit. Ezt komoly személyes sértésnek veszem.
McCallum a BBC-nek elmondta, hogy többször sürgette a céget, hogy kérjen tanúsítványt a Titanra, mielőtt kereskedelmi túrákra használná. A hajót ugyanis soha nem minősítették vagy osztályozták.
Amíg a tengeralattjáró nincs osztályozva, tesztelve és bizonyítva, addig nem szabad kereskedelmi mélymerülésekre használni. Arra kérem Önöket, hogy a tesztelés és a tengeri próbák során minden gondossággal járjanak el, és legyenek nagyon-nagyon konzervatívak. Bármennyire is értékelem a vállalkozói szellemet és az innovációt, Önök potenciálisan egy egész iparágat tesznek kockára
– írta McCallum az egyik e-mailben. Néhány nappal későbbi válaszában Rush megvédte vállalkozását és megbízólevelét. Azt mondta, hogy az OceanGate mérnöki tevékenységre összpontosító, innovatív megközelítése szembemegy a tengeralattjárókkal kapcsolatos ortodoxiával, de ez az innováció természete.