„Az őseim forognának a sírjukban, hogyha látnák a sörösdobozokon lévő üzenetet”

Hatalmas felháborodás követte, hogy a híres Bud Light sörre transznemű aktivista arca került.

Gábor Márton
2023. 08. 06. 17:35
Forrás: DYLAN MULVANEY/INSTAGRAM
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Heves kritikák érték a Bud Light sört gyártóját, amely tavasszal bejelentette, együttműködik Dylan Mulvaney transznemű aktivistával egy olyan kampány készítésén, amelynek célja a befogadás volt. A projektben a transznemű férfi arca felkerült Bud Light sörök dobozaira, azonban a kampányt övező felháborodás és tiltakozás miatt a cég milliárdokat veszített a piaci értékéből.

Egy nemrég adott interjújában Billy Busch, a sörgyár alapítójának leszármazottja azt mondta a műsorvezető Harvey Levinnek, hogy szerinte az ősei csalódnának Mulvaney reklámkampányában.

Azt hiszem, a családom, az őseim forognának a sírjukban. Úgy hitték, hogy a transzneműek, a melegek, az ilyesmi mind-mind nagyon személyes ügy. Szerették ezt az országot, mert ez egy szabad ország, és az emberek azt tehetik, amit akarnak, de ezt soha nem arra szánták, hogy egy sörösdobozon legyen, és soha nem arra, hogy az emberek arcába nyomják.

– mondta a férfi. A műsorvezető rámutatott, hogy a reklámkampány oka a befogadás volt, Busch-t pedig arról kérdezték, hogyan reagált a közönség reakciójára egy Mulvaneyt és a dobozos sört ábrázoló Instagram-posztra.

Tudjátok, szerintem az emberek, akik sört isznak, hétköznapi emberek. Szerintem ők a kékgalléros munkások, akik minden egyes nap keményen dolgoznak. Az utolsó dolog, amit akarnak, hogy miközben egy sört isznak, valamit lenyomjanak a torkukon. Nem hiszem, hogy ezt keresik. Azt akarják, hogy a sörük igazán amerikai, igazán hazafias legyen, ahogy mindig is volt. Valóban Amerika sörét akarják, ami a Bud Light volt, és valószínűleg már nem az

– mondta. Hozzátette: a kampány azért is volt helytelen mert a sör vásárló közönsége nem szereti a transzneműeket. Busch szerint a sörivók a hazafiságra helyezik a hangsúlyt, és úgy gondolják, hogy bizonyos dolgokat a magánélet színterén kell kezelni. 

Az Anheuser-Busch második negyedéves jelentéséből kiderült, hogy a sörgyártó cég bevételei tíz százalékkal csökkentek az Egyesült Államokban, ami 400 millió dolláros veszteséget jelent a vállalatnak. Az amerikai kiskereskedőknél pedig 14 százalékkal csökkentek az eladások az előző évhez képest. 

Az Anheuser-Busch egy nemrégiben kiadott közleményében közölte, hogy több száz alkalmazott elbocsátását tervezi a gazdasági nehézségek miatt. 

Borítókép: Dylan Mulvaney a Bud Light befogadó, LMBTQ- barát kampányának arca. (Fotó: DYLAN MULVANEY/INSTAGRAM)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.