A lengyel gazdák nem adják fel a tüntetéssorozatukat, amit a saját túlélésük érdekében indítottak el hetekkel ezelőtt. Vasárnaptól ismét le akarják zárni a lengyel–német határt az egyik legforgalmasabb autópályán. Naponta körülbelül 17 ezer kamion közlekedik az A12-es útvonalon Németország és Lengyelország között. Ha a gazdák tervei megvalósulnak, a kamionoknak több kilométeres kerülőt kell tenniük. A leghosszabb forgalmi dugók várhatóan a határ lengyel oldalán alakulnak ki. A hét elején ugyanis hagyományosan keletről nyugatra, a hét közepétől pedig nyugatról keletre haladnak a kamionok.
Az agrárszektor lengyel szereplői a szlovákiai határátkelőhelyeken is blokádokat terveznek és egészen március végéig maradnának.
A lengyel gazdáknak – ahogy Európa-szerte szinte minden tagállamban – az Európai Unió zöldmegállapodásával van bajuk, amely olyan őrült intézkedéseket erőszakol rá a tagállamokra, amelyek ellehetetlenítik a mezőgazdaságból élőket. Sok országban naponta számolják fel a kisebb családi gazdaságokat, mert egyszerűen képtelenek fenntartani azokat a fojtogató bürokrácia miatt. Mindeközben Brüsszel ragaszkodik ahhoz, hogy az Ukrajnából származó, silány minőségű és veszélyes anyagokat tartalmazó olcsó mezőgazdasági termékek ellepjék az európai piacot, ami az utolsó szögeket veri a gazdák koporsójába. Az utóbbi hetekben többször megrohamozták Brüsszelt is.
Lengyelországban a legvadabbak a tüntetések, néhány napja Varsóban a parlament előtt mutatta meg Donald Tusk baloldali kormányfő, hogy milyen is az igazi jogállamiság, és megverette a gazdákat a rendőrökkel.
Borítókép: A lengyel gazdáknak elegük van Brüsszel ideológiától vezérelt intézkedéseiből és abból, hogy Donald Tusk baloldali kormánya nem tesz semmit értük (Fotó: Olimpik /NurPhoto/NurPhoto via AFP)