Totális káosz a világban, megbénult intézmények, törölt járatok

A kommunikációs rendszerekkel kapcsolatos gondok világszerte problémákat okoztak.

2024. 07. 19. 10:23
Crowdstrike
A fotóillusztráción a CrowdStrike logó látható a telefon képernyőjén a hibát jelző laptop előtt Ankarában, 2024. július 19-én. (Fotó: Metin Aktas / ANADOLU / Anadolu az AFP-n keresztül) Fotó: Anadolu via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Világszerte egyebek mellett vállalatokat, légitársaságokat, pénzügyi szolgáltatókat és médiacsoportokat sújt az IT globális szintű leállása. A probléma fennakadásokat okoz a szolgáltatások széles skálájának elérésében. A kimaradásért egy szoftverfrissítést okolnak, ami gondot okozott a Windowszal. A BBC szerint minden arra utal, hogy a Crowdstrike globális kiberbiztonsági cégnél jelentkező probléma áll a háttérben.

Némileg ironikus, hogy a Crowdstrike egy kiberbiztonsági termék, amit arra terveztek, hogy megvédje a számítógépes hálózatokat a kimaradásoktól – írja a brit hírügynökség. Ebben az esetben viszont úgy tűnik, hogy éppen ez a szoftver okozta a problémát.

Európa és Ausztrália repülőterei figyelmeztették az utasokat, hogy késések lehetnek, de ilyen gondok vannak Alaszkában, Indiában és Japánban is.

A sydney-i repülőtér közlése szerinte a globális leállás érintette őket is. Azt mondták az utasoknak, hogy késésekre számítsanak, bár a járatok a terveknek megfelelően indulnak és érkeznek – írja a Financial Times.

Több ezer kilométerre onnan, a berlini repülőtéren az utasoknak szintén késésekkel kell számolniuk.

Az Aena, Spanyolország fő repülőtereinek üzemeltetője azt közölte, „a műveleteket manuális rendszerekkel végzik” az informatikai rendszerben bekövetkezett „incidens” miatt. 

Zavarok lépnek fel az Aena rendszereiben és a spanyol repülőterek hálózatában, ami késéseket okozhat. Azon dolgozunk, hogy ezt a lehető leghamarabb megoldjuk

– áll a közleményben.

A Ryanair péntek reggel egy „harmadik fél IT-problémáját okolta, amely kívül esik a a légitársaság hatáskörén és a hálózaton működő összes légitársaságot érinti.

A London Stock Exchange Groupnak (LSEG), a pénzügyi piaci adatok és infrastruktúra globális szolgáltatójának bejelentése szerint vizsgálják a hírközlésekkel kapcsolatos problémát. A hírszolgálatnál „harmadik féltől származó globális technikai probléma lépett fel, amely megakadályozta a hírek közzétételét” – áll a cég honlapján olvasható közleményben. Az LSEG szerint más rendszerek, beleértve a központot is, normálisan működtek.

Az Egyesült Királyságban a pék- és kávézóláncok is problémákról számoltak be. Az emberek nem tudtak fizetni. Angliában néhány háziorvosi rendelőben gondok vannak az időpontfoglalással.

A Microsoft pénteken közölte, hogy az Azure felhőalapú számítástechnikai ügyfelei „több Azure-szolgáltatással is problémákat tapasztalhatnak az Egyesült Államok középső régiójában”. Mint írják, vizsgálják az okokat.

A Financial Times cikke szerint a probléma oka nem kibertámadás, hanem technikai gond.

Borítókép: A fotóillusztráción a CrowdStrike logó látható a telefon képernyőjén a hibát jelző laptop előtt Ankarában, 2024. július 19-én (Fotó: Metin Aktas/Anadolu az AFP-n keresztül)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.