„Csapatunk most cseréli ki az alkatrészt, rögzíti az alkatrészből származó tanulságokat, és amint készen áll, folytatja a repülési teszteket” – áll a Boeing közleményében. Közölte, hogy tájékoztatta a Szövetségi Légügyi Hatóságot és a megrendelőit, akik a Boeing honlapja szerint 481 darabot rendeltek a 777X-ből.
Nem egyértelmű, hogy ez hatással lesz-e az új, széles törzsű utasszállító repülőgépek tanúsítására és leszállítására, amelyeket 2025-re terveznek, körülbelül öt évvel később az eredeti tervekhez képest. A Boeing júliusban kezdte meg a repülőgépek repülési tesztjeit, ami fontos mérföldkőnek számít.
És ahogy írtuk a címben, a vállalatot az ág is húzza, az elmúlt időkben csupa rossz hírt írtunk, olvastunk:
- Az eset az után történt, hogy elrendelte az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Boeing 787-es Dreamlinerek ellenőrzését.
- Néhány napja számoltunk be arról, hogy súlyos incidens történt a Norwegian Helsinkibe tartó járatán, a légitársaság azonban szűkszavú az ügyben – írta a Helsingin Sanomat.
- Áprilisban írtuk meg, hogy újabb Boeing keveredett bizarr balesetbe. Kényszerleszállást kellett végrehajtania a Southwest légitársaság egyik Boeingjének, miután felszállás közben levált a hajtómű borítása – számol be róla az ABC amerikai hírtelevízió. Az utasoknak az ijedtségen túl nem esett bajuk.
Borítókép: Egy 777X tesztrepülőgép száll fel a Paine Fieldről 2024. június 26-án a washingtoni Everettben. A 777X, a Boeing legújabb inkarnációja a népszerű 777-es családból, több mint 500 megrendelést kapott, bár kereskedelmi forgalomba még nem állt. A Boeing eredeti tervei szerint a repülőgép 2020 januárjában állt volna szolgálatba (fotó: AFP)