A Száva folyó felett átívelő hidat német hídnak is nevezik, mivel azt a második világháború idején, 1942-ben építették a német megszállók, miután az utolsó Száva-hidat is lerombolták. Érdekessége, hogy ezt a hidat visszavonuláskor a németek nem robbantották fel.
Belgrádnak tíz hídja van, kettő a Duna, nyolc pedig a Száva folyó felett ível át, ez utóbbiak közül négyen folyik közúti forgalom. A most elbontásra ítélt híd is közúti forgalomra alkalmas.
A helyiek többsége azonban ellenzi a híd elbontását, mert úgy véli, hogy inkább új átkelők építésére lenne szükség a túlzsúfolt fővárosban. A híd Marad nevű csoportosulás bejelentette, megakadályozza a híd lerombolását, és tagjai az éjszaka folyamán is a hídon tartózkodnak majd, hogy megakadályozzák a bontás megkezdését. Aleksandar Sapic, Belgrád polgármestere bejelentette, hogy 2026 végére vagy 2027 elejére készülhet el az új híd a régi helyén, és az új építmény már megfelel majd a modern kori elvárásoknak. A híd bontásának kezdetét szombatra jelentették be, ez azonban egyelőre elmaradt.
A helyiek nem értenek egyet a híd lebontásával, az elmúlt hetekben több tiltakozó akciót is szerveztek, hogy megakadályozzák.