Az idei amerikai elnökválasztási kampány során rekordösszeget költöttek el a szavazók elérésére és meggyőzésére. A teljes hirdetési és kampánykiadás 10,5 milliárd dollárra rúgott, ami minden eddigi amerikai választást meghaladó költséget jelent.
Az összehasonlítás kedvéért: a NASA négy évvel ezelőtt útjára indított Mars 2000 missziója, amely a Perseverance marsjárót küldte a Marsra, 2,9 milliárd dollárba került.
A kampány során a politikai hirdetések és kampányesemények szinte minden médiumban megjelentek, televíziós reklámoktól kezdve az online felületekig.
Egyes államokban, például Pennsylvaniában, a kampánykiadások meghaladták az 1 milliárd dollárt, ami példátlan szintet jelent az Egyesült Államok történetében.
Az állami és helyi választásokra is nagy hangsúlyt helyeztek: 23 államban több mint 100 millió dollárt költöttek különböző hirdetésekre, míg a legfontosabb küzdőterek, mint például Michigan, Wisconsin és Georgia szintén hatalmas összegeket emésztettek fel.
A kampány költségeinek jelentős hányadát a legfontosabb elnöki verseny adta, ahol Donald Trump és Kamala Harris kampányai milliókat öltek a szavazók elérésébe.
Trump kampánya 43,4 millió dollárt költött október utolsó hetében, míg Harris kampánya valamivel kevesebbet, 40,7 milliót.
Az elnöki verseny mellett a szenátusi és képviselőházi választások is hatalmas összegeket vonzottak: csak a szenátusi kampányok közel 3 milliárd dollárt emésztettek fel, míg a helyi szintű, úgynevezett „down-ballot” versenyekre – beleértve a képviselőházi helyeket és az állami referendumi kérdéseket – több mint 200 millió dollár ment el egy héten belül.
Borítókép: Kamala Harris figurája egy ajándékboltban (Fotó: AFP)