Három Mars-misszió árát költötték el az amerikai kampányra

Az idei amerikai elnökválasztási kampány költségei új rekordot döntöttek, több mint 10 milliárd dollárnyi összeget fordítottak hirdetésekre és kampányeseményekre. Ez az összeg több mint háromszorosa annak, amennyibe a NASA Mars 2000 missziója került, amelynek részeként a Perseverance rover a Marsra jutott.

2024. 11. 06. 20:21
Kamala Harris figurája egy ajándékboltban.
Kamala Harris figurája egy ajándékboltban. Fotó: NurPhoto via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei amerikai elnökválasztási kampány során rekordösszeget költöttek el a szavazók elérésére és meggyőzésére. A teljes hirdetési és kampánykiadás 10,5 milliárd dollárra rúgott, ami minden eddigi amerikai választást meghaladó költséget jelent. 

Az összehasonlítás kedvéért: a NASA négy évvel ezelőtt útjára indított Mars 2000 missziója, amely a Perseverance marsjárót küldte a Marsra, 2,9 milliárd dollárba került.

A kampány során a politikai hirdetések és kampányesemények szinte minden médiumban megjelentek, televíziós reklámoktól kezdve az online felületekig. 

Egyes államokban, például Pennsylvaniában, a kampánykiadások meghaladták az 1 milliárd dollárt, ami példátlan szintet jelent az Egyesült Államok történetében. 

Az állami és helyi választásokra is nagy hangsúlyt helyeztek: 23 államban több mint 100 millió dollárt költöttek különböző hirdetésekre, míg a legfontosabb küzdőterek, mint például Michigan, Wisconsin és Georgia szintén hatalmas összegeket emésztettek fel.

A kampány költségeinek jelentős hányadát a legfontosabb elnöki verseny adta, ahol Donald Trump és Kamala Harris kampányai milliókat öltek a szavazók elérésébe. 

Trump kampánya 43,4 millió dollárt költött október utolsó hetében, míg Harris kampánya valamivel kevesebbet, 40,7 milliót. 

Az elnöki verseny mellett a szenátusi és képviselőházi választások is hatalmas összegeket vonzottak: csak a szenátusi kampányok közel 3 milliárd dollárt emésztettek fel, míg a helyi szintű, úgynevezett „down-ballot” versenyekre – beleértve a képviselőházi helyeket és az állami referendumi kérdéseket – több mint 200 millió dollár ment el egy héten belül.

Borítókép: Kamala Harris figurája egy ajándékboltban (Fotó: AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.