Magyar Levente: Megkezdődött a trieszti, magyar adriai kikötő építése

Megkezdődött a trieszti magyar kikötő építése, a kormányt a gazdasági racionalitás vezette, amikor 2018-ban a beruházás mellett döntött – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön az építkezés bejárásáról az MTI-hez eljuttatott nyilatkozatában.

2025. 02. 20. 20:37
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára a trieszti magyar kikötőberuházás bejárásán Fotó: KKM/-----------------
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar állam tulajdonában lévő észak-olaszországi területen hatalmas partfalszakasz-építéssel, egy ötvenezer köbméteres feltöltéssel kezdődik a magyar kikötő építése, amely tervek szerint 2028-ban már teljes kapacitással működik majd, és kiszolgálja a magyar áruexportot – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára.

MAGYAR Levente
A trieszti magyar kikötőberuházás bejárása 2025. február 20-án
Fotó: MTI/KKM

Részletezte, hogy első körben egy 250 méteres partfalszakaszt építenek, mintegy 50 ezer köbméternyi területet a tengerben, ezt viszik tovább tovább mintegy 400 méterrel, így összesen 650 méternyi partszakasza lesz Magyarországnak az Adrián. Ezenkívül 30 hektár terület áll rendelkezésre fejlesztésre, ahol egy nagy logisztikai központot építenek, itt húzzák fel a tengeri operációhoz szükséges létesítményeket is.

Magyar Levente beszámolt arról is, hogy fontos tárgyalásokat folytatott az olasz kormány képviselőivel, köztük Edoardo Rixi infrastruktúráért és közlekedésért felelős miniszterhelyettessel, aki végig partner volt a kikötő létesítésének folyamatában, és segíti, hogy néhány éven belül a magyar exportőrök, a magyar cégek ezáltal hatékonyabban tudjanak érvényesülni a világpiacon.

A KKM államtitkára hangsúlyozta: 

Magyarország évente mintegy hatvan ezer milliárd forint értékben exportál fizikai javakat, az árucikkek nagy része tengeren hagyja el Európát.

Ha nincs az országnak saját tengeri kijárata, saját tengeri kikötői kapacitása, akkor mindig másoknak lesz kiszolgáltatva. 

Ezt az állapotot szeretnék megváltoztatni, hiszen Magyarországnak a világ 34. legnagyobb exportőreként rendelkeznie kell olyan csatornákkal, amelyekkel a leghatékonyabban tud a globális ellátási láncokba bekapcsolódni, munkahelyeket tud teremteni, hatékonyabbá teszi a magyar exportot, segíti a magyar cégek működését

– mondta Magyar Levente.

Felidézte, hogy Magyarország az első világháború elvesztésével szorult ki a tengerekről. Fiumébe (Rijeka) 1918 végén bevonultak a délszláv csapatok, azóta nincs tengeri kijárata Magyarországnak. Ez most megváltozik – mondta.

Borítókép: Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára (k) a trieszti magyar kikötőberuházás bejárásán 2025. február 20-án (Fotó: MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.