– Ma egy új politikai koncepcióról szeretnénk beszélni, egy olyan koncepcióról, amely megjelent a politikai szótárunkban, konkrétan a woke koncepcióról szeretnék beszélni – kezdte a felszólalását Agustín Laje. Az argentin influenszer arra kereste a választ, hogy mit jelent a woke, a wokeizmus.
Egy politikai filozófust idézve kifejtette, ebben a rendszerben különböző csoportok vannak, amelyek teljesen jól megkülönböztethetőek egymástól. – Egyfelől vannak az elnyomók, másfelől pedig az elnyomottak. A régi baloldal, a régi marxizmus–eninizmus ezzel a fajta politikai diskurzussal játszadozott. Azonban arra szorítkozott, hogy kizárólag gazdasági szempontból vegye ezt figyelembe. Egyfelől voltak a kapitalisták, az elnyomók, másfelől pedig a munkások, a proletariátus, akik az elnyomottak voltak. A woke-izmuson belül ez akkor jelenik meg, amikor ez az elnyomó–elnyomott dialektika a társadalmi valóságnak nem csupán egy területére szorítkozik, hanem vírusszerűen elterjed, elképesztő szaporasággal megjelenik mindenhol. Megjelenik a mindennapi élet, az egyén és a társadalmi élet minden területén – fejtette ki.
Példaként említette a szexualitással kapcsolatban, hogy a férfiakat elnyomóknak nevezik, és patriarchátusnak hívják ezt az ideológiát. Az az ideológia, amely az elnyomottak felszabadítása felé vezet, a feminizmus.
Vagy nézzük a szexuális orientációt. Itt nyilván az LMBTQ-közösség tagjai az elnyomottak, az elnyomók pedig a heteroszexuálisok, és nyilvánvalóan a harcos LMBTQ-ideológia fogja felszabadítani az elnyomott LMBTQ-tagokat. Ugyanez történik az identitással is. Vannak a transzidentitások, akik az elnyomottak, a normálisok pedig az elnyomottak. És megszületik a genderideológia ily módon
– fejtette ki. Arra is felhívta a figyelmet, hogy ugyanez történik a nemzetiséggel is. Mint mondta, aki egy adott országban született, ő az elnyomó, az illegális bevándorlók pedig az elnyomottak. Ennek a rendszernek a neve xenofóbia, és itt a felszabadító ideológia pedig a multikulti.
További példaként említette a rasszizmus–kritikus fajelmélet párosítást vagy azt, hogy a bűnözőket elnyomják a becsületes emberek – amely esetben már a relativizálás is megjelenik. Ugyanez történik a társadalmi és az egyéni élet minden területén.