A TikTok megsérti az EU jogszabályait hirdetéseivel – állítja az Európai Bizottság egy előzetes értékelésében. A közösségi hálózat nem tesz eleget annak a kötelezettségnek, hogy megfelelő információt nyújtson a közösségi platformon futó reklámok tartalmáról.

Fotó: AFP/Kirill Kudryavtsev
A TikTok komoly pénzbírságot kockáztat
Az uniós bizottság szerint a TikTok megsérti a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt, amely előírja, hogy a közösségimédia-platformoknak reklámregisztert kell létrehozniuk. Ebben nyilvánosságra kell hozniuk az online hirdetések megrendelőit, a hirdetések tartalmát, valamint a célzott közönséget. A cél a manipulációs gyakorlatok – például a vásárlásra ösztönző technikák vagy a gyerekeket célzó reklámok – visszaszorítása.
A bizottság közlése szerint a TikTok hirdetései nem elég átláthatóak, és a platform nem nyújt elegendő információt azokról. Emiatt a felhasználók nem képesek felismerni a megtévesztő hirdetéseket. Ez a gyakorlat sérti az uniós jogot, és akár a cég árbevételének hat százalékáig terjedő pénzbírságot is eredményezhet.
A TikTok már megkapta az előzetes értékelést, és lehetősége van írásban reagálni a vádakra, mielőtt döntés születik a bírság mértékéről. A megállapítások a vállalat belső dokumentumainak elemzésére, a TikTokon végzett tesztekre és szakértői interjúkra épülnek – írja a Süddeutsche Zeitung.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy nemrégiben az ír adatvédelmi bizottság 530 millió eurós bírságot szabott ki a TikTokra, amiért illegálisan továbbított személyes felhasználói adatokat Kínába.
Borítókép: Az Európai Bizottság szerint a TikTok megsértette az EU digitális jogszabályait (Fotó: AFP)