A jelentés szerint az Air India vállalatnál hét, biztonsággal kapcsolatos hiányosság az 1. szintű legsúlyosabb kategóriába esett, amelyek „súlyosan veszélyeztetik a repülésbiztonságot”.

További 44 esetben 2. szintű, kevésbé kritikus szabálysértést állapítottak meg. A Reuters birtokába került kormányzati jelentés szerint
ismétlődő képzési hiányosságok,
nem engedélyezett szimulátorok használata és rossz pilótabeosztás is szerepelt a találatok között.
A DGCA szerint a vizsgálat a szokásos éves felügyeleti terv része, amely az ICAO szabványai és globális legjobb gyakorlatok alapján történik. „A rendszeres auditok célja a megfelelés biztosítása és a biztonság fokozása” – írták.
A hatóság hangsúlyozta:
A nagyobb flottával működő társaságok esetében a magasabb hibaszám nem szokatlan; ez működésük mélységét és sokszínűségét tükrözi.
Az Air India szerint a társaság „teljes átláthatósággal” működött a DGCA auditja során. „Ismerjük a megállapításokat, és a megadott határidőn belül benyújtjuk válaszunkat a megtett korrekciós intézkedésekkel együtt” – nyilatkozta a társaság szóvivője.
Faiz Ahmed Kidwai, a DGCA vezetője egy BBC-interjúban úgy fogalmazott:
Nem helyeslem a hiányosságokat, de pozitív, hogy egyre több ilyen esetet jelentenek be. Jobb, ha tudunk róla, mint ha csendben maradnak.
A társaság az utóbbi időben több balesetet szenvedett. 2020-ban 21, 2010-ben pedig 158 halálos áldozatot követelő katasztrófa történt, idén pedig 260-an vesztették életüket.
A statisztikák szerint az indiai belföldi légitársaságok 2020 óta összesen 2461 műszaki hibát jelentettek, ebből 389 az Air Indiához és leányvállalatához köthető.
A hatóság szerint a hiba bejelentése a biztonság növelésének fontos lépése.
Borítókép: Az Air India repülőgép-szerencsétlenség két áldozatának temetése (Fotó: AFP)