Pest-budai Duna-part + komp
Az Erzsébet térről indulunk a Bajcsy-Zsilinszky út felé, majd az Alkotmány utcán be balra a Parlamentig, ahol észak felé a Margit hídig megyünk (a Lánchídon való átkelést azért nem ajánljuk, mert a budai rakparti kerékpárúton mindig brutkó gyalogosforgalom van). Át Budára, és innen már nagyon egyszerű a dolog. A Filatorigátnál mondjuk kétfelé válik a kerékpárút, és a Sziget hetét kivéve mindig a Duna felőli szép, kényelmeset érdemes választani, nem a Szentendrei útit, sőt az Auchan mögött elhaladva ne forduljunk balra, hanem menjünk egyenesen tovább a jobb oldali úton, több száz métert spórolunk vele. Az északi vasúti híd alatti kapun átügyeskedve aztán hosszú kilométereket tehetünk meg újra a Duna budai partján, tulajdonképpen Szentendréig, illetve Leányfaluig. Itt sajnos 3 kilométert meg kell tenni a 11-es úton, de errefelé nagyon sok a kerékpáros, és ezt az autósok is tudják. A tahitótfalui hídon át kell menni jobbra, és „nem sávot váltva” egészen a váci kompig el lehet evickélni. A kompmenetrendet és az árakat a dunakanyar.hu/menetrendek lapon találjuk, alapvetően mindig „negyedkor” mennek a kompok. Visszaútra ugyanúgy jó ez, mert teljesen másképpen látjuk a nyugis, dombos tájat. Váci látnivalókért nyugodtan kattintsunk a város honlapjára, eldönthetjük, hogy a szépen felújított közterek látványával megelégszünk-e, vagy falunk egyet a Hugyecz Pékségben is a vasútállomásnál, esetleg több időt töltünk ott.
Táv: 75 km – menetidő: 5-6 óra
Pesti, városi útvonal
Nagy előnye, hogy nem kell sok száz forintot fizetni a kompért (ami viszont jó élmény, lehet jó fotókat készíteni a váci székesegyházról vagy a Dunáról). Szóval a pesti útvonalon menjünk végig az Andrássyn – figyeljünk az autókéival NEM szinkronizált lámpákra –, a Hősök terénél forduljunk balra, majd átúszva a Nyugatiból jövő vonatok sínje alatt forduljunk jobbra, szintén kerékpárút visz majdnem végig. Van itt is egy bringás elágazás, a toronyiránt egyenesen vivőt válasszuk, át a síneken, egészen egy ezerutcás kereszteződésig. Itt egy rövid bolyongást ajánl a sárga felfestés, és rendszerint avar van rajta vagy kutyasétáltatók (vö.: korábbi blogbejegyzés…). Helyette egy 90 fokos jobbkanyart javasolunk, és a közeli Istvántelki úton már mehetünk is balra! Maradjunk a Vácra menő vasúti sínek bal oldalán, és bár egy időre elfogy a kerékpárút Kápmegyeren, az elhagyandó paneldzsungel után bújjunk alá jobbra a sínnek és az M0-snak is, és itt visszakapjuk a bringautat. Ez csak elmondva bonyolult, de a nehézségeknek Dunakeszin vége is szakad – itt még egyszer keresztezni kell balra a vasúti hídon át a vonatot, majd a Bajcsy-Zsilinszky utcán át elérünk a dunakeszi városházáig, ott meg már szép, színes bringaút megy Vácig, csak figyeljük a táblákat és a felfestést. Visszafelé jöhetünk komppal, Buda felé.
Táv: 34 km (csak oda) – menetidő: 2,5-3 óra
Pesti panorámaút
A népszerű vicc szerint Pestben egy dolog jó van: a budai látkép. Akik szerint ez nem is vicc, azok kedvéért álljon itt a harmadik lehetőség, ami a Margit hídig megegyezik az elsővel. Azután viszont megépült már a Pesti rakparti bringaút, és szintén egyszerűen eljuthatunk az északi vasúti hídig. Egy rövid szakaszon járdázni kell a híd után észak felé, de hamar visszajön a sárga csík, amit az M0-sig követhetünk. Itt következik mindössze 2 kilométernyi figyelem – a városhatártól Dunakesziig –, de ezen 10 percen belül túl lehet jutni, és azért nem életveszélyes, mert gyakorlatilag nyílegyenes a szakasz, és ha jól látszódunk, nem érhet baj. A dunakeszi városháza épületétől pedig már ugyanaz van, mint a második verziónál, sőt szinte méterre ugyanannyi a távolság. Visszaútnak javasoljuk vagy az 1-es vagy a 2-es változatot.
Táv: 35 km (csak oda) – menetidő: 2,5 óra
Összegyűjtöttük azt is, mi kell, illetve mi nem kell a szokásos és kötelező bringás kellékeken kívül.
– térdvédő: 5 Celsius-fok alatt különösen is ki van téve a térd a hideg időjárásnak, jégeralsó, térdvédő ajánlott!
– sok folyadék: bár rengeteg bolt van útközben, nem baj, ha viszünk magunkkal termoszt – tele teával – vagy ásványvizet, egy-másfél litert minimum
– defektszett: télen nagyon pórul lehet járni egy pár fokban kapott defekttel…
– ami nem kell: rátaláltunk a Turistautak.hu térképre, ahol részletesen jelzik a piktogramok és barna vonalak, amit az imént hosszabban kitárgyaltunk, térképre tehát ne költsünk!
Érdemes még arra figyelni, hogy 4-kor besötétedik, ilyenkor pedig szükséges már egy hazafelé tartó városi szakaszon tekerni, ahol jobban ismerjük a terepet, otthonosabban mozgunk. Ha baj van, akár Budán, akár Pesten tekerünk, a közelben megy a HÉV és a vonat is, HÉV-en egy vonaljegyért, vonaton 250 forintért szállíthatunk kerékpárt a szóban forgó szakaszon.
A netes térkép segítségével ugyanígy egy rövidebb szentendrei vagy egy csak kicsit komolyabb gödöllői kerekezés is negyedóra alatt összeállítható.

Ő lett a legszebb magyar kislány – olyan szerény, hogy még az osztálytársai sem tudtak róla