A díjazottak és a legkiemelkedőbb pályázók munkáiból nyíló, ingyenes kiállítás október 19-ig tekinthető meg a Hagyományok Házában – közölték a szervezők csütörtökön az MTI-vel.
A Magyar Formatervezési Díj termék kategóriában a bírálóbizottság két díj mellett egy elismerést megosztva ítélt oda. Elismerést kapott a Plydesign bútorkollekciójának legújabb darabja, a Frigate székcsalád, és ugyancsak a termék kategória díjazottja a Teqball SMART elnevezésű innovatív sporteszköz, a Teqball ONE asztal összecsukható változata, amelyen egy új futball alapú sportot lehet egyénileg vagy csapatban játszani.
A termék kategória megosztott díjazottjai a Sütő Erika által tervezett Minerva étkészlet, valamint a Valicsek testvérpár, Éva és Ildikó által megalkotott Geometrikus tapéták, amelyek az NLXL holland tapétagyártó cég számára készültek. A Minerva porcelán étkészlet modern kollekció, számos funkcionális újítással, ugyanakkor klasszikus formavilágot képvisel, hosszú távra tervezett, több vásárlói réteget megcélozva.
A diák kategória díját Csicsics Gergő munkája, a Mediso Kft. számára készített Gyógyászati termékcsalád formatervezése nyerte el. A fiatal tervező a cég AnyScan termékcsaládjának néhány tagját tervezte újra a Soproni Egyetem MA-diplomaprojektje keretében. A moduláris orvosi képalkotó műszerek CT-, PET- és SPECT-szkennereket tartalmazhatnak.
A terv kategória díjazottja lett X-Plast Kft. (Antal Csilla, Seres Viktor, Szabó Eszter, Molnár Ádám) által tervezett Hoito, az intelligens tápszerkészítő, amely éveken át megkönnyíti a szülők és gyermekeik életét azáltal, hogy a kívánt mennyiségben, tökéletes hőmérsékleten, akár távolról vezérelve elkészíti a szükséges tápszert.
A vizuális kommunikáció kategória idei elismerését a 2017-es Lipcsei Könyvvásár Csend legbelül elnevezésű magyar pavilonja nyerte, amelyet Salát Zalán Péter, Sztranyák Gergely, Sztranyák Zsófia és Zilahi Péter által alapított Lead82 Kft. hozott létre.
A tíz éve alapított Design Management Díj olyan gazdálkodó szervezetek elismerése, amelyek a designt és az innovációt átfogóan, az üzleti stratégia részeként kezelik az arculattól a terméktervezésen át egészen a működési és menedzsment folyamatokig.