„Mr. Ford, Enzo Ferrari üzenetet küldött önnek, uram. Azt mondta, a Ford ronda kis autókat gyárt, ronda gyárakban. És le is dagadtozta önt” – tájékoztatja a küldöttség vezetője az autógyár tulajdonosát Az aszfalt királyai című filmben, amelynek rendezője az a James Mangold, akit a Börtönvonat Yumába, az egyik legemlékezetesebb modern kori western emelt a legnagyobb filmrendezők közé. A küldöttség vezetője arról is beszámol az amerikai autógyár tulajdonosának a filmben, hogy nem tudták felvásárolni az olaszok nemzeti kincsét, amelynek tulajdonosa még azt is üzente, hogy Henry Ford mindig a második marad apja árnyékában. Így kezdődött minden idők egyik legkeményebb csatája a Ford Motor Company és a Ferrari között, amelyet az 1966-os Le Mans-i 24 órás versenyen játszottak le. Nem is akárhogyan.
Mielőtt bármit mondanánk a filmről, le kell szögezni: az igaz történet alapján készült alkotás férfias játékokról szól, amelyeket férfiak játszanak le egymás között, a férfiakra jellemző mentalitással. Úgy is fogalmazhatunk, két és fél órán keresztül tombol a férfienergia a mozivásznon. Nagy szükség van ilyen filmekre manapság, amikor minden második mozi arról szól, hogy a férfiak már nincsenek sehol, hogy a világot is már csak a nők képesek megmenteni. James Mangold filmjében ez nincsen így. Itt a nő a férfinak hű társa, hátországa, bizalmasa, aki nem akar az életének főszereplőjévé válni, viszont aki nélkül nem érnek semmit még a férfias játékok sem.

Az aszfalt királyai az elmúlt évtized egyik legizgalmasabb mozija. A görög származású Phedon Papamichael operatőr a garancia arra, hogy nemcsak azok fogják lélegzet-visszafojtva szorítani a mozi székének karfáját, illetve a multiplex műanyag pohártartóját, akik szeretik az autóversenyeket, hanem azok is, akik még életükben egyszer sem voltak hajlandók végignézni egyetlen futamot sem. Lenyűgözőek ugyanis a képek, amelyek révén megelevenedik a mozivásznon az 1966-os Le Mans-i 24 órás autóverseny, amelyről megtudhatja a néző, hogy nem elég a megnyeréséhez jó pilótának lenni, részt kell venni a versenyautó tervezésében is, tudni kell minden alkatrész maximális teherbíró képességét, érezni kell az autó lelkét.