„A mostani helyzetre nincs történelmi tapasztalat – mondta Kádár Tamás, a Sziget főszervezője – ezért a megoldás kulcsa sincs a zsebünkben” – mondta Kádár Tamás, a Sziget főszervezője, aki nagyon sajnálja, hogy évtizedek munkája válik idén semmivé a járványhelyzet miatt. Most mindenek előtt azon dolgoznak, hogy kialakítsák az elővételes jegyvásárlók számára az optimális megoldást, l a jegyek jövő évi felhasználhatóságáról vagy a visszatérítés menetéről. A precedens nélküli helyzet a teljes fesztiválpiacon komoly anyagi károkat okoz, munkahelyek és cégek kerülnek veszélybe. Elindultak az egyeztetések a kormányzattal az esetleges segítségről, az iparágat érintő mentőcsomagról és a különféle szakmai szervezetek régóta egyeztetnek többfajta vészforgatókönyvről, de konkrét eredményre még nem jutottak a fesztiválszervezők a döntéshozókkal – derült ki a Sziget sajtóiroda közleményéből.
„Számunkra most az az elsődleges szempont, hogy a vendégeink a lehető legkedvezőbb megoldást kapják, és jövő nyáron együtt élvezhessük ezeket a világszínvonalú fesztiválokat. Elképzelhetetlen a gondolat is, hogy 27 év kitartó és szeretett munkája, az eredményeink és nem utolsó sorban a több millió eddigi látogatónk fesztiválélményének lehetősége egyik pillanatról a másikra lenullázódjon. Egyelőre tehát türelmet kérünk, keressük a megoldást, azonban az biztos, hogy az sokat jelentene, ha azok a látogatók, akik már megvásárolták elővételben a jegyet, ezt a jövő évi fesztiválra való befektetésként kezelnék”– összegezte a helyzetet a főszervező.