A film Magdolna egy napsütéses és egy drámai napjáról szól. Az első 1933-ban játszódik, amikor 12 évesen egy rejtélyes „üzenetet” kap (Buvári Villő alakításában). A másik pedig egy olyan nap, amelyben elkerülhetetlen számára az áldozathozatal (Nagy Katica játssza a 23 éves lányt). Ez utóbbi a II. világháború egyik utolsó napja Magyarországon, amikor az orosz hadsereg megérkezik a balatoni régióba, és egy orosz katona meggyilkolja Magdolnát.

Fotók: Nagy Zsolt
Bódi Mária Magdolna életéből készült Buvári Tamás filmje. 1921-ben született Szigligeten és 1945-ben halt vértanúhalált Balatonfűzfő mellett, Litéren. Több településen dolgozott és lakott cseléd szüleivel és két fiútestvérével a Balaton-felvidéken. Gyerekkorától kezdve különösen vonzódott Istenhez és segítette a rászorulókat. Tizenhat éves korától munkáslányként a fűzfői lőporgyárban kapott állást, miközben Szent Ferenc-i életet élt, minden idejét imádságban, a betegek, nélkülözők segítésével töltötte. Tisztasága és lánytársai védelmezése közben ölték meg 23 éves korában. Boldoggá avatását 2017 márciusában kezdeményezték, pere folyamatban van a Vatikánban.

A film fényképezéséért februárban Tóth Zsolt elnyerte a III. Kovács László és Zsigmond Vilmos Operatőrverseny díját. A film nyilvános premierje a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon lesz, szeptember 9-én. A film rendezője és forgatókönyvírója, Buvári Tamás így nyilatkozott az alkotásról: „Filmünk visszatérés a fekete-fehér filmhez, Tóth Zsolt operatőrrel ugyanis három első közös filmünket ezzel a technikával készítettük, akkor még 35 mm-es filmre forgatva. A Magdolnát vizualitása határozza meg, hisszük, hogy az érzelmekre ható, szuggesztív képeken keresztül olyan dimenziók nyílhatnak meg a nézők számára, amelyek szavakkal nem elmondhatók. Ehhez a drámához, vagy inkább görög sorstragédiához, jól áll az emberi arcot középpontba állító fényképezés, a meditatív tempó, a hosszabb beállítások – igaz, a két különböző napot némileg eltérő stílusban igyekeztünk ábrázolni. Az alkotók – úgy érzem – most nagyon egy hullámhosszon voltak, zene, vágás, hangkulissza és fényelés terén, és végül gyönyörű 4K-s mozikópia született. Érdekes, hogy például Nagy Katica főszereplővel többek között a kedvenc filmjeink egyezése hozott össze bennünket, ezek nem meglepő módon a Werckmeister harmóniák és a Stalker.”