A DUE Médiahálózat és egy szakmai grémium első körben kialakított egy százas toplistát hazai előadókról, ehhez YouTube nézettségi listákat, online boltok toplistáit, fesztiválok fellépői felhozatalát, lemezeladási listákat és rádiós játszási listákat vettek alapul. Ezt a százas listát kérdőív formájában 14 és 24 év közötti fiatalokkal töltették ki. A szervezet arra volt kíváncsi, hogy a válaszadók szerint az előadók közül kik a legnépszerűbbek és a legismertebbek. Közel ötszázan töltötték ki a kérdőívet, eszerint sorrendben a Bagossy Brothers Company, a Quimby és Punnany Massif a legkedveltebb.

A leghíresebb együttesek pedig a Tankcsapda, a Halott Pénz és a Wellhello.

Fotó: Hegyi Júlia Lily
A DUE Médiahálózat a kutatási anyagot alapul véve egy edukatív online játékot indított Nagy diák zenei teszt néven. A teszt kérdéseit Szabó Tamás rádiós szerkesztő, Nagy Szabolcs kommunikációs szakember, a Hangfoglaló program mentora, Kiss Gábor kreatív producer, sound designer, illetve a ProArt munkatársai írták meg. A kérdéssor kitér többek közt olyan könnyed zenei témákra, például hogy honnan származik a Kowalsky meg a Vega neve, ki a Blahalouisiana énekesnője, mi Freddie polgári neve, és szerzői jogi kérdésekre is, mondjuk mikor nem kell egy DJ-nek jogdíjat fizetnie, mi a Fairplayhungary.hu üzenete, illetve mi a hangfelvétel-előállító szerepe a zeneiparban.
A tesztet bárki ingyenesen kitöltheti a Nagydiakzeneiteszt.hu oldalon április 16-ig, de a játék középdöntőjébe és a döntőjébe csak a 14 és 24 év közötti fiatalok legjobbjai kerülhetnek be. A finálé 2021. május 19-én lesz Budapesten, az Akvárium Klubban, ahol a győztes háromszázezer, a második helyezett kétszázezer, a harmadik helyezett pedig százezer forint értékben kap telefont, fejhallgatót és hangszórót.
A Nagy diák zenei teszt célja, hogy a fiatalok körében egyedi, rendhagyó és edukatív formában népszerűsítse a magyar könnyűzenét, a jogszerű zenefogyasztást, megismertesse a szerzői jogok pozitív szerepét és jelentőségét, valamint azt, hogy ezek hogyan járulnak hozzá a szellemi termékek újratermeléséhez. A szervezők szerint a célcsoport még jól érzékenyíthető a témában – reményeik szerint azon túl, hogy a magyar előadókat jobban megismerik, kevesebb fiatal tölt le kalóz és nem legális forrásokból zenét, és inkább hajlanak a legális csatornákon keresztüli zenehallgatásra.