Az Izzó szerelem a projekt indító filmjeként különleges módszerrel lett digitalizálva a Filmarchívum új filmszkennerén. A különleges Gasparcolor technikával készült, újonnan restaurált reklámfilmet az AMIA (Association of Moving Image Archivists), a mozgóképes örökség megőrzésének és hozzáférhetővé tételének elősegítésére létrejött nemzetközi szakmai szervezet meghívta online vetítési programjába. A film nemzetközi premierjét az AMIA Archival Screening Night című program keretében tartották november 19-én. A válogatásban a világ filmarchívumai mutatták be legújabb szerzeményeiket, és meséltek azokról az izgalmas kihívásokról, amelyekkel az archiválás, a digitalizálás és a restaurálás jár.
[embed]https://youtu.be/db0L8vyAoyE[/embed]
A Coloriton stúdió egyik jellegzetes darabja az Izzó szerelem című bábreklámfilm, melyet a villanykörtéket gyártó Tungsram cég megrendelésére készített 1939-ben. Az NFI Filmarchívum gyűjteményében és a Tungsram archívumában is számos más értékes, a Tungsram megrendelésére készült filmritkaság található, melyeknek feldolgozása, restaurálása és bemutatása érdekében a két intézmény megállapodást fog kötni.
Kevesen tudják, hogy a cannes-i díjnyertes Macskássy Gyula pályája nem a háború után, A kiskakas gyémánt félkrajcárja (1951) című híres mesefilmjével kezdődött.
A „magyar animáció atyja” már a harmincas években világszínvonalú rajz- és bábreklámfilmeket készített. Macskássy Gyula Coloriton stúdiója ̶ amelyet 1932-ben alapított a később John Halasként világhírűvé vált Halász Jánossal és Kassowitz Félixszel (a világhírű francia filmrendező, színész Mathieu Kassovitz nagyapjával, a később Kasso néven ismertté vált karikaturistával), Bortnyik Sándor tanítványaiként ̶ eleven szálakat ápolt az európai avantgárddal.
Hamar eljutott hozzájuk a Gasparcolor színesfilm-technológia, amellyel olyan világhírű alkotók dolgoztak, mint Oskar Fischinger Németországban és az USA-ban, Len Lye Angliában, Alexandre Alexeieff és Berthold Bartosch Franciaországban, a magyar származású George Pal Hollandiában és az Egyesült Államokban.
A filmnek nemcsak a restaurálása, de a keletkezése is különleges volt. A háromrétegű nyersanyag technológiáját, az úgynevezett Gasparcolort egy magyar vegyészmérnök, Gáspár Béla találta fel 1931-ben, Berlinben. Később ez lett az alapja a világhírű Technicolor technológiának.