Mint a Vígszínház közleményében írja: legendás alakítások sora fűződik nevéhez, amelyekben megmutatta drámai erejét, páratlan humorát, élet- és játékszeretetét. „Igazi társulati és közösségi ember volt, rendkívüli személyisége, melegszívűsége, segítőkészsége, nyitottsága, csillapíthatatlan energiája és tenni akarása pótolhatatlan űrt hagy maga után” – tudatta a színház.
Börcsök Enikő 1968. január 28-án született Mezőtúron, 1991-ben fejezte be tanulmányait a Színház- és Filmművészeti Főiskolán, Marton László osztályában. A diploma megszerzése után, 1991-től 1994-ig a kaposvári Csiky Gergely Színházban játszott, 1994 ősze óta pedig a Vígszínház társulatának tagja volt.
Csaknem száz színházi előadás, valamint két tucat filmes és televíziós alakítás kötődik a nevéhez. Az utóbbi években rendezőként is bizonyított, emellett a Színház- és Filmművészeti Egyetem oktatója, egyik osztályvezető tanára is volt, és 2000 óta a MASZK Országos Színészegyesület elnökségi tagjaként is tevékenykedett – olvasható a Vígszínház által közzétett életrajzban.
Mint írják, Börcsök Enikő rendkívüli tehetségét vígszínházi sikerei is igazolják: a Macskajáték Egérkéje, a Mágnás Miska Marcsa szerepe, a Dobardanban, a Faustban és a Sógornőkben nyújtott alakítása, Az iglic címszerepe, a Tóték Tótnéja, a Lóvátett lovagok francia királylánya. Emlékezetes alakítást nyújtott a Cselédekben Claire-ként, A szecsuáni jólélekben Sen Te/Sui Taként, a Lear királyban Gonerillként, a Nyaralókban Varvaraként, A kaukázusi krétakörben Acdakként, a Mindent anyámról Manuelájaként, az Egy csók és más semmi dühös nőjeként és az Augusztus Oklahomában Barbara szerepében.
A Rómeó és Júlia kotnyeles dajkájaként és a Makrancos Kata címszereplőjeként különleges humorával sziporkázott Shakespeare komikus jeleneteiben. Az utóbbi időszakban kortárs magyar és külföldi drámák főszerepeiben csillogtatta meg tehetségét és humorát: Az öldöklés istenében, a Mikvében, az Átutazókban, a Téli utazásban, a Príma környékben, a Kvartettben és a Honderűben.