A kritikusok szerint Hamupipőke általában elég sok problémától szenved. A klasszikus mese bája és a szeretet örök üzenete azonban mindig kihúzza a csávából. Ha modernizálni akarjuk a mesét, akkor már gondok lehetnek. Ez történt a Tökéletes hangot jegyző Kay Cannon feldolgozásával is, amely semmi újat nem tudott felmutatni. Nem először történt ugyanis, hogy az üvegcipellőjéről híres hősnőt popsztár játssza el. Ezt láttuk Disney produkciójában 1997-ben Whitney Houstonnal. Szintén nem először fordul elő, hogy Minnie Driver Hamupipőke-történetben szerepel. A Queen Somebody to Love-ját sem előszőr hallottuk betétdalként, azt 2004-ben Elátkozott Ella Anne Hathawayjel egyszer már elénekelte. És bár Cannon Hamupipőkéje feltörekvő divattervezőként aposztrofálja magát, ruhái mégis olyanok, mintha Disney 2015-ös adaptációjának Halloween verziói lennének. (Lily James báliruhája hat éve a reménybeli hercegnők kedvenc választása, ha jelmezről van szó.) Andrew Lloyd Webber és Emerald Fennell új West End Hamupipőkéje sokkal izgalmasabb úton jár, mivel a karakter punk stílust kapott.

Az egyetlen, ami megkülönbözteti ezt a Hamupipőkét a korábbi feldolgozásoktól, a mindent átszövő kapitalista beállítottság. A gonosz mostoha (Idina Menzel) valójában nem is annyira gonosz, mindössze tisztában van vele, hogy lányai megélhetése és jövője a jó házasságon múlik. Így Menzel karaktere sokkal inkább Mrs. Bennett féle partivadász, semmint saját kedvére kegyetlenkedő, rideg figura. A mostohatestvérek (Maddie Baillio és Charlotte Spencer) szintén nem a bántalmazásban élik ki magukat, inkább kicsit együgyű, önbizalomhiányos, házasságra vágyó lányoknak tűnnek.
Hamupipőke (Camilla Cabello) napjait a feladatok mellett többé-kevésbé szabadon töltheti az udvarház pincéjében, ahol legújabb kollekciói készülnek. Vágya, hogy egy nap saját üzletet nyisson a városa főterén. A csupa tüllből és selyemből felépült álom akkor törik össze, mikor a bálban a jóképű herceg (Nicholas Galitzine) megkéri a kezét és közli, hogy mint jövendő királyné nem dolgozhat, hanem a királyi utódokat fogja nevelni. Hamupipőkéknek tehát választania kell a munka és a szerelem között. Ezt a történetszál bármelyik Hallmark filmben fellelhető.
Még a legnagyobb újdonságként beharangozott gendersemleges megközelítést sem sikerült igazán újszerűen előadni.