A klasszikus adventi kalendáriumoktól eltérően, ezúttal nem versekkel, énekekkel, kedves történetekkel vagy mesékkel készültek a Déryné Társulat színművészei, hanem egy-egy különc, karácsonyi szereplő bőrébe bújtak. Öt epizódon keresztül öt karaktert ismerhetünk meg. A buzgó anyukát Losonczi Kata alakítja, aki mindent elkövet, hogy aprólékos tervezéssel és kivitelezéssel a tökéletes karácsonyt alkossa meg családjának.
Az első közös karácsonyukra készülő szerelmesek szerepében Vas Judit Gigit és Horváth Márkot ismerhetjük fel, az ezerrel pörgő karácsonyfüggőt Gulyás Gabriella kelti életre. A bosszankodó grincs szerepében Ivaskovics Viktor tűnik fel, míg az ünnepeket inkább a Maldív-szigeteken töltő gazdag fiút Dányi Krisztián formálja meg.
Egymástól teljesen eltérő figurákról van szó, de nincs miért ítélkezni, hiszen a külsőségektől, körítéstől eltekintve az igazi ünnep mindenkinek a szívében születik meg, ahogy a legértékesebb kincs is közös, a szeretteik körében eltöltött idő.
A kampány kreatív koncepcióját a Brandtailor álmodta meg. Célként fogalmazódott meg, hogy az aktuális gazdaságpolitikai helyzetre való tekintettel, ebben a stresszes időszakban egy kis mosolyt csaljanak az emberek arcára, valamint humorba csomagolva juttassanak el fontos társadalmi üzenetet a színházat kedvelő közönséghez:
Ahány ember, annyi karakter. A karácsony ne a szerepekről, hanem az együtt töltött időről szóljon.
A szöveget a drámaírói műhely ösztöndíjasa, Fabacsovics Lili írta, az operatőri munkákért, vágásért a Dajkovideo felelt, a Déryné Társulat művészeinek közreműködésével a rendező a Déryné program igazgatója, Kis Domonkos Márk volt.
Borítókép: Gulyás Gabriella (Fotó: Dajkó Krisztián)