A sorozat első részében Egyed Brigitta szerepel, aki bohócnak és egyben színművésznek is tartja magát, miközben önmagára – mint mondja – nincs befolyása.
A veszprémi hölgy Budapesten lép fel naponta a manézsban mosolyra derítve gyermeket, felnőttet, miközben szórványban megdöbbentő monodrámát ad elő, padhoz szegezve hallgatóságát.
Ismert figuráról van szó, hiszen ő volt az a buszsofőr, aki egy reklámban érdeklődött utasai, kollégái hogylétéről. A helykereső című háromrészes sorozat első részében megismerkedhetünk Egyed Brigittával, vágyaival, néha passzívnak tűnő terveivel.
A beszélgetésből kiderül, hogy a művész bohócként tengeti az életét, s közben képtelen magát menedzselni. Erről az általánosnak mondható jelenségről szólva megdöbbentően őszinte választ adott a Feol.hu kérdésére a fehérvári Matuz János művészeti intendáns.
A sorozat második részében ő többek között leszögezi, hogy a képzések során sehol nem tanítják a bukás lehetőségét.
A művészi önbizalomhiány aggasztó példájára reagálva Fekete Péter volt kulturális államtitkár, a cirkuszművészeti intézet főigazgatója a Feol.hu által kezdeményezett beszélgetés közben ígéretet tesz arra, hogy az általa a leginkább bohócként ismert Egyed esetét átgondolja, és ajánlatot ad neki.
Ha kíváncsi, hogyan bomlik ki ez az interjúsorozat, az anyagot itt tudja megnézni:
Borítókép: Egyed Brigitta 2017 még a Pannon Várszínházban játszott a Bűn és bűnhődésben. Forrás: Veol.hu, Penovác Károly