Önkéntes mozgalom segíti a digitális oktatást

Informatikai szakemberek, pedagógusok, cégvezetők által létrehozott közösség nyújt segítséget a digitális oktatásban iskoláknak, pedagógusoknak és tanulóknak – köztük a fogyatékkal élő, illetve speciális nevelési igényű diákoknak is – egyeztetve az EMMI Köznevelésért Felelős Államtitkárságával, hogy segíthessék a veszélyhelyzetben felmerülő oktatási problémák orvoslását. Mára már 160 oktatási intézménynél – általános iskoláknál, középiskoláknál és egyetemeknél – segítik a digitális oktatás gyakorlati alkalmazását az AMANÓBA (A Manóba!) – Együtt a közoktatásért a koronavírus-járvány idején önkéntes mozgalom tagjai. A Magyar Digitális Oktatásért Egyesülettel (MDOE) kötött megállapodás értelmében pedig technikai támogatásra és hardverre is számíthatnak majd az AMANÓBA közösségtől a MDOE tagjai.

Nagy Áron
Forrás: amanoba.com2020. 03. 23. 11:14
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy informatikai szakemberek, pedagógusok és cégvezetők által létrehozott önkéntes közösség nyújt segítséget a digitális oktatásban az iskoláknak, pedagógusoknak és tanulóknak, hogy segítsék a járvány okozta új rendszerben felmerülő problémák megoldását.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának Köznevelésért Felelős Államtitkárságával történt egyeztetések után már 160 oktatási intézménynél segítik a digitális oktatás gyakorlati alkalmazását az AMANÓBA – Együtt a közoktatásért a koronavírus-járvány idején elnevezésű mozgalom tagjai.

Az informatika világából szerveződött, oktatási szakemberek mellett programozókból és cégvezetőkből álló közösség szakértő önkéntesei ingyen segítenek a pedagógusoknak, a diákoknak és a szülőknek megismerni a legfrissebb technikai megoldásokat, amelyek megkönnyíthetik a digitális oktatásra való átállást. Az önkéntes közösség által összeállított kérdőívet egy hét alatt 800 intézmény tanárai töltötték ki, és eddig 160 iskolával kezdték el a digitális távoktatás bevezetésének folyamatát.

Az AMANÓBA kutatásából kiderült, hogy a tanárok sokszor már alapvető digitális készségeket illetően is segítségre szorulnak, a többségük keresi a megfelelő módszert a számonkérésre, és nem tudják, miként érhetik el az internettel, illetve okoseszközzel nem rendelkező tanulókat.

Az önkéntes csapat célja egy strukturált tudásbázis létrehozása, amellyel segíthetik a digitális készségek fejlesztését, bemutatva a megfelelő technikai és módszertani eszközöket, és a legjobb gyakorlatokat

A csoport alapítója, Moldován Csaba szerint a magyar pedagógusok elhivatottak és kreatívak, de gyakran elvesznek a rengeteg digitális lehetőség között. Ezért az AMANÓBA abban segítene, hogy a meglévő lehetőségekhez létrehozzanak szabadon hozzáférhető módszertani és technikai segítséget, oktatóvideókat tesznek hozzáférhetővé, és a pedagógusok digitális és távmunka készségei is igyekeznek fejleszteni a megfelelő technikai-módszertani tudás elsajátításával.

Mivel a jelenleg elérhető digitális tananyagok csak korlátozottan alkalmasak a fogyatékkal élő, illetve speciális nevelési igényű diákok számára, az önkéntes mozgalom Budapesten és Debrecenben streaming stúdiót hoz létre a velük foglalkozó pedagógusok számára.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.