Barokk lanton és hegedűn

2003. 02. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lant barokk kamaramuzsikában betöltött szerepét kívánta bemutatni a Budavári Lantestek sorozat vasárnapi koncertjén Paulik László barokk hegedű- és Kónya István lantművész. A koncert a Passacaglia címet viselte, mivel a darabok nagy része a passacaglia állandóan ismétlődő basszusra épülő zenei formáját követte.
A műsor átfogó keresztmetszetét adta a kora barokk jellegzetes műfajainak és lantszerzőinek. Az előadás mégsem volt meggyőző. Paulik játéka felületesnek tűnt: egymást váltották a pontosan kidolgozott részek és az elnagyolt, összekapott futamok, Kónya pedig egy-egy váratlanul felbukkanó bizonytalan fogás tompa hangszínével akasztotta meg a dallamok ívét. A két ismert és tehetséges művész családias koncerthangulatot teremtett a Budapesti Történeti Múzeum gótikus termének méltóságteljes falai között, mégis úgy tűnt, nem mindegyik mű érett még meg mondanivalót is bőven tartalmazó előadásra: a mélyen átélt és remekül megformált, zárószámként előadott Vivaldi g-moll Sonata mellett egyszerű és üres fecsegésnek tűnt C. de Rore–R. Rognono: „Ancor che col partire” madrigálátirata, különösen Paulik játékában. Kónya István meg is jegyezte a felkonferálás során: a záró Vivaldi-mű jóval változatosabb, mint a korábban játszott darabok. Kérdés, miért nem tartottak inkább Vivaldi-estet? Nekik is, a közönségnek is jobb lett volna.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.