Az évek óta zárva tartó Divatcsarnok Lotz Termében tartotta meg csütörtökön közös sajtótájékoztatóját a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma, a Műcsarnok és a velencei biennálé magyarországi irodája. Itt mutatták be a június 14-én nyíló 50. Velencei Képzőművészeti Biennálé magyar pavilonjában a közönség elé kerülő projektet, a Kis Varsó elnevezésű, Gálik András és Havas Bálint alkotta művészpáros Nefertiti teste című munkáját. A jubileumi velencei kiállítás az Álmok és konfliktusok, a Néző diktatúrája címet viseli. A magyar pavilonban bemutatandó Nefertiti teste című projekt megvalósítói a Berlinben őrzött, széles körben ismert Nefertiti-portrét egészítik ki – valójában sohasem létező – testével. Céljuk, hogy antik közel-keleti és mai nyugati álláspontokat, művészeti tartalmakat szembesítsenek egymással. A velencei kiállítás kurátora, Petrányi Zsolt művészettörténész megítélése szerint a folyamat eredménye egy olyan mű lesz, amely egymagába sűríti a kultúrák érintkezésének lehetőségét.
A magyar pavilon kiállítása az eddigi gyakorlattól eltérően pályázati alapon jött létre, a tizenkét pályázó közül a kortárs művészet szakértőiből álló bírálóbizottság döntött Petrányi Zsolték mellett. A kiállítás kurátora elmondta: a két fiatal képzőművész munkásságának középpontjában a szobrászat áll, amely köré önálló művészeti helyszínt, szellemi és fizikai értelemben vett teret építenek.
Kiemelte: a szobrászat esetükben eszköz a művészet klasszikus szemléletének újraértelmezésére. Az alkotók felvették a kapcsolatot az 50 centiméter nagyságú, mészkőből és gipszből – Krisztus születése előtt 1340-ben – készült szobrot őrző múzeum szakembereivel, jártak Egyiptomban, ahol 1912-ben német régészek ráleltek a műre, egy bizonyos Thotmesz nevű egyiptomi művész házának romjai között.

Rendhagyó árverés – melltartók és bugyik milliós tételben a NAV kínálatában