Nem okoz csalódást a zene sem. Ugyanaz a tudatosság és precizitás köszön vissza. Felismerhetők a muzsikusegyéniségek: Toni Árpád Vajdaszentiványról, Paradicza János Felsősófalváról, Szénási Tibor Turáról, Mircea Ardeleana Bánátból. Az első pillanatokban kiderül, Unger Balázsnak nagy szerelme a hangszere: nemcsak a dallamokban és a tájegységek különböző játékstílusában merült el, hanem a cimbalommuzsika történetével is komolyan foglalkozott. Pontosan érzi és meg is fogalmazza, melyik előadó játszik falusiasan, s melyikre hatott erőteljesen a városi műzene, illetve a cigányzene. A dallamok egy részét saját gyűjtéséből válogatta, Toni Árpádtól például közel három hónapig tanult. Mindegyik dallamhoz érezhetően személyes élmény köti, a számok hangulatosak és átéltek.
Unger virtuózan játszik, és minden tájegységen otthonosan mozog, legyen szó turai hallgatóról, palóc verbunkról, moldvai romazenéről, vajdaszentiványi vagy sóvidéki székely táncmuzsikáról, bánáti összeállításról vagy éppen bolgár dallamokról. Időnként énekel is, bizonyítva, hogy a vokális népzenei anyagot is jól ismeri. Érdekes a körmendi születésű Tendl Pál XIX. század elejéről származó repertoárja is, amelyet hegedűs édesapja dallamai alapján készített. Ezek egy része cigányzenekarok előadásában maradt fenn. Lényegében teljes képet kapunk a környék cimbalomrepertoárjáról és a hangszer jelentős hagyományőrző képviselőiről.
A dallamok előadásakor Unger ügyel arra, hogy a lehető legautentikusabb hangszer-összeállítást mutassa be. A számok többségét a Galga zenekar kíséri, Ungerhez illő stílushűséggel. A bolgár daychevo és serba című összeállítást a Pravo együttessel játssza együtt. Úgy tűnik, Unger jó kamarazenész, játéka tökéletesen illeszkedik a kísérethez és az időnként vele egy dallamot játszó hegedűhöz.
(Unger Balázs: Forduló – Cimbalommuzsika Magyarországról és a Balkánról. Dulai és Társa Bt., 2003, DTCD 002.)
Ukránbarát és bevándorláspárti paktumot kötött az Európai Néppárt és a baloldal – Magyar Péter és a Tisza Párt is jóváhagyta a megállapodást