Hódolat az Orosz Balettnak

2005. 03. 21. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei tavaszi fesztivál a Bolero jegyében telik a Tháliában: a nyitó napon mindjárt remek ízelítőt láthattunk a kínálatból. A Ballet Biarritz a klasszikusat ötvözi a modernnel, a komolyságot pedig a humorral. Vezetőjük-koreográfusuk, Thierry Malandain jó arányérzékkel komponálja meg a mozdulatsorokat, nála minden egyes pillanat időn túli, örökérvényű igazságokra mutat rá. A hétéves Ballet Biarritz most bemutatott műsorával az Orosz Balett és vezetője, Szergej Gyagilev előtt tiszteleg. A Bolero létrejötte is lényegében az Orosz Baletthez köthető, hiszen Ravelt hetvenhat évvel ezelőtt a koreográfus Bronislava Nijinska és Ida Rubinstein, Gyagilev együttesének volt táncosa kérte fel a zenemű megírására. A műsor első részét Sztravinszkij Pulcinellája töltötte ki, egészséges humortól és társadalomkritikától sem mentes modern megfogalmazásban. Ugyanezt a vonulatot folytatta Debussytől az Egy faun délutánja és lényegében A hattyú halála is Saint-Saëns-től, bár ez utóbbi a téma miatt lényegesen meghatóbbra és átszellemültebbre sikerült. A társulat áttetsző téglatestekből álló díszletei, bordázott ruházatai, a fényeffektek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a művek sorozata egységes alkotássá váljon.
(Ballet Biarritz: Un Hommage aux Ballets Russes. Koreográfus: Thierry Malandain, jelmez és díszlet: Jorge Gallardo.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.