Az idei tavaszi fesztivál a Bolero jegyében telik a Tháliában: a nyitó napon mindjárt remek ízelítőt láthattunk a kínálatból. A Ballet Biarritz a klasszikusat ötvözi a modernnel, a komolyságot pedig a humorral. Vezetőjük-koreográfusuk, Thierry Malandain jó arányérzékkel komponálja meg a mozdulatsorokat, nála minden egyes pillanat időn túli, örökérvényű igazságokra mutat rá. A hétéves Ballet Biarritz most bemutatott műsorával az Orosz Balett és vezetője, Szergej Gyagilev előtt tiszteleg. A Bolero létrejötte is lényegében az Orosz Baletthez köthető, hiszen Ravelt hetvenhat évvel ezelőtt a koreográfus Bronislava Nijinska és Ida Rubinstein, Gyagilev együttesének volt táncosa kérte fel a zenemű megírására. A műsor első részét Sztravinszkij Pulcinellája töltötte ki, egészséges humortól és társadalomkritikától sem mentes modern megfogalmazásban. Ugyanezt a vonulatot folytatta Debussytől az Egy faun délutánja és lényegében A hattyú halála is Saint-Saëns-től, bár ez utóbbi a téma miatt lényegesen meghatóbbra és átszellemültebbre sikerült. A társulat áttetsző téglatestekből álló díszletei, bordázott ruházatai, a fényeffektek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a művek sorozata egységes alkotássá váljon.
(Ballet Biarritz: Un Hommage aux Ballets Russes. Koreográfus: Thierry Malandain, jelmez és díszlet: Jorge Gallardo.)
Hódolat az Orosz Balettnak
2005. 03. 21. 0:00
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!