Az idei tavaszi fesztivál a Bolero jegyében telik a Tháliában: a nyitó napon mindjárt remek ízelítőt láthattunk a kínálatból. A Ballet Biarritz a klasszikusat ötvözi a modernnel, a komolyságot pedig a humorral. Vezetőjük-koreográfusuk, Thierry Malandain jó arányérzékkel komponálja meg a mozdulatsorokat, nála minden egyes pillanat időn túli, örökérvényű igazságokra mutat rá. A hétéves Ballet Biarritz most bemutatott műsorával az Orosz Balett és vezetője, Szergej Gyagilev előtt tiszteleg. A Bolero létrejötte is lényegében az Orosz Baletthez köthető, hiszen Ravelt hetvenhat évvel ezelőtt a koreográfus Bronislava Nijinska és Ida Rubinstein, Gyagilev együttesének volt táncosa kérte fel a zenemű megírására. A műsor első részét Sztravinszkij Pulcinellája töltötte ki, egészséges humortól és társadalomkritikától sem mentes modern megfogalmazásban. Ugyanezt a vonulatot folytatta Debussytől az Egy faun délutánja és lényegében A hattyú halála is Saint-Saëns-től, bár ez utóbbi a téma miatt lényegesen meghatóbbra és átszellemültebbre sikerült. A társulat áttetsző téglatestekből álló díszletei, bordázott ruházatai, a fényeffektek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a művek sorozata egységes alkotássá váljon.
(Ballet Biarritz: Un Hommage aux Ballets Russes. Koreográfus: Thierry Malandain, jelmez és díszlet: Jorge Gallardo.)
Most a magyar tudományos élet megújítása ellen indított támadást a Soros-hálózat