Hatalmas, Béke feliratot hirdető lobogó alatt fényképes és plakátos szabadtéri kiállítás tiltakozik Palesztina megszállása ellen a Dóm téren, a katedrális tövében. Szétlőtt gyerekek, megölt békeaktivisták és hatalmas aláírótömbök a tiltakozni akaróknak.
A váratlanul nagy élmény a látogatót azonban a messze földön híres, építészetileg is csodálatra méltó Ludwig Múzeumban várja. Nem is annyira az állandóan kiállított, már klasszikussá vált modern művészeti alkotások vagy a május óta látható, reprezentatív Fernand Léger-kiállítás, hanem Dan Perjovschi július 29-én megnyílt és szeptember 25-ig nyitva tartó, Meztelen rajzok címen „in statu nascendi” látható alkotásfolyama.
A román rajzoló a hatalmas, két emelet magasságú „DC”-teremben a fehér papírral kitapétázott felületre rajzolja ábráit, amelyek úgy néznek ki, mintha saját szórakoztatására „firkálta” volna őket, vagy mintha egyszerű karikatúrák lennének. Csakhogy minden egyes „firka” szinte „orrba vágja” a látogatót: Perjovschi az üres felületeket hetek alatt tölti ki a legaktuálisabb filozófiai, politikai és a mindennapokra vonatkozó üzenetekkel. „A szabad világ tele van börtönökkel” – hirdeti az egyik felirat, míg a másik szerint „A berlini fal Gázába költözött”. Két főváros, két szó: London és Bagdad.
A London szóban csupán a két „o” betűből száll fel a füst, Bagdadnak minden betűjéből. A látogatók Perjovschit a helyszínen szidhatják, dicsérhetik, és ötleteket adhatnak neki. Ő pedig minden jó ötletre vevő. A teremben számtalan asztal és szék: az asztalokon a brit The Guardian, az amerikai International Herald Tribune és a francia Le Monde napilapok aznapi példányai százszámra, amivel e médiumok támogatják a tárlatot.

Ezen múlt, hogy nem Erdő Péter lett az új pápa, hanem Prevost bíboros