Gazdag szellemi örökséget és történelmi múltat hordoz a 950 éves budapesti Belvárosi fő-plébániatemplom. A Március 15. téren található templom zenei élete több mint háromszáz éves múltra tekint vissza, számos közismert egyházzenei mű hazai bemutatójának adott otthont. Gyakran megfordult a plébánián Liszt Ferenc is, aki orgonált és több saját művét dirigálta a falak között, a Via Crucist pedig a templom karnagyának ajánlotta. A karnagy halála miatt a mű ősbemutatójára csak 1936-ban került sor – szintén ezen a helyen, a templom akkori karnagyának, Harmat Artúrnak a vezényletével.
Virágh András Liszt-díjas orgonaművész-karnagy édesapjától, Virágh Endre orgonaművész-karnagytól vette át a stafétabotot a templom karnagyi és zeneigazgatói posztján, s a Lisztiada sorozat alapgondolatát is tőle örökölte. A művész egyébként Liszt összes orgonaművét is lemezre vette, s a koncertekkel célja bemutatni és ápolni a liszti életmű méltatlanul háttérbe szorult alkotásait. A vasárnapi hangversenyeken közreműködik Csavlek Etelka, Óhegyi Filoretti, Gergely Andrea, Magyar Szilvia, Szennai István, Prevoz János, Szécsi Máté, Pálfi László, Nagy László Adrián és Kósa Dávid, valamint a főplébánia kórusa és a Kapisztrán kórus.
Virágh András elmondja: a Liszt-örökség mellett Mozart Requiemje is a budapesti Belvárosi fő-plébániatemplomhoz kötődik. Itt tartották a magyarországi bemutatót 1801-ben, ezért azóta szinte megszakítás nélkül hagyományosan minden halottak napján megszólal. Virágh András a fő-plébániatemplom énekkara mellett a Margit körúti ferences templom Kapisztrán kórusának karigazgatója is. A Kapisztrán kórus közreműködik a Lisztiada vasárnapi miséin, valamint a Mozart-Requiem előadásában, és november 6-án Verdi Requiemjével ünnepli fennállásának hatvanadik évfordulóját.
Pedig Magyarral foglalkozni KELL!