Lelket gyógyító zene, megnyugtató, elmélyült muzsika árad az Égi hang korongjáról. Amíg szól, a felső világba repíti a hallgatót, hidat képezve a föld és az ég közé. Főként régi magyar népdalok és népénekek hangzanak el sajátos, a dalszövegek üzenetét kiemelő kísérettel, de hallunk középkori latin nyelvű ambrozián énekeket és olasz laudákat is. Végigjárjuk az egyházi ünnepkört, megjelenik a Mária-tisztelet is, ennek megkoronázásaként elhangzik a Boldogasszony anyánk. Az énekhang mai rohanó világunkban feledésbe merült gyógyító-segítő erejét kelti életre Lovász Irén letisztult előadói stílusával és a kísérettel, amely a burdontechnika szabadon értelmezett, ihletett feldolgozása, tele improvizatív részekkel. Igazi szakrális albumot hallhatunk, amely egyszerre idézi meg a régi korokat, és alkalmazkodik a mához, archaizál, mégis korszerű stílust teremt.
A lemezen az ismertebb dallamok mellett kevésbé ismerteket is találunk, és felcsendül az Ómagyar Mária-siralom is, amelyet énekelve csak kevesen ismernek. Lovász Irén az archaikus népi imádságokat kutató Erdélyi Zsuzsanna gyűjtéseiből is sokat válogat. A Boldogasszony anyánk, amelyet rengeteg különböző feldolgozásban hallhatunk, s számos lemezre felkerült már, itt mégis tud újat mondani.
Ez az album ünnepi hangulatot teremt, szinte odabilincseli magához a hallgatót. Az Égi hang a Gyógyító hangok elnevezésű, négyrészes sorozat induló darabja, amelyet a Női hang, a Belső hang és a Gyógyító hang című korongok követnek majd – minden bizonnyal hasonló hatást gyakorolva a nyitott emberekre.
(Lovász Irén: Égi hang. Szerzői kiadás, 2006.)
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál