Hansen fedett NDK-ügynökként dolgozik Würzburgban, az amerikai hadsereg gazdasági vállalatnak álcázott hírszerző központjában. Egy nyugati hírszerző szolgálat lecsap a kínálkozó alkalomra és új identitással lát el egy autóbalesetben részleges amnéziát szenvedő csehszlovák disszidenst, hogy kémként vethesse be. A kelet-német hírszerzésnek egy nap látványos csapást sikerül mérnie az ellenségre: egyik napról a másikra szétverik a britek NDK-ba telepített ügynökhálózatát.
Ilyen és ehhez hasonlón válogatott ínyencségeket kínál mától a Művész mozi egy sorozatban, amelyet a Goethe Intézet és a EUNIC Hungary szervezett. A fent említett három történet (Szigorúan titkos, Lejtőn, A kém, aki bejött a hidegről) mellett tucatnyi, hatvanas-hetvenes években készült mozi dolgozza fel a kor paranoiáját. Kuriózum a kuriózumok között egy John Le Carré-adaptáció, A kém, aki bejött a hidegről 1965-ből Richard Burtonnal. Carré manapság újra népszerű (Az elszánt diplomata, A panamai szabó, valamint a hamarosan mozikba kerülő Suszter, szabó, baka, kém című filmnek köszönhetően), maga is a brit hírszerzésnek dolgozott. Egy másik filmtörténeti remek Fritz Lang Dr. Mabuse szeme című mozija, amely nemcsak a nagy rendező utolsó filmje, hanem visszatérése is egyik kedvenc tematikájához.
A mostani válogatás legnagyobb érdeme mégis az, hogy nem hollywoodi filmeken keresztül beszél – egyoldalúan – a megélt hidegháborús ellentétekről. Sőt, többnyire éppen az oroszbarát oldal – sematikus – nézőpontja jelenik meg, mivel a vetített mozik között többnyire kelet-európai, sőt NDK-s gyöngyszemek szerepelnek. A legismertebb filmek helyett éppen ezért ezek a ritkán vetített, alig elérhető csehszlovák, lengyel, román, bolgár mozik ajánlhatók lelkesen, amelyek a legszélesebb műfaji skálán mozogva, hol parodisztikusan, hol a legsúlyosabb demagógiával beszélnek kémekről. A programban egy remek magyar film is látható: a Fotó Háber a kevés magyar kémfilmek egyike, a főszerepben Latinovits Zoltánnal, Ruttkai Évával és Csákányi Lászlóval. Emellett afféle kiegészítő vetítésként az Osztrák Kulturális Fórumban ismét meg lehet nézni Carol Reed 1949-es klasszikusát, A harmadik embert, amely Orson Welles főszereplésével az egyik első, a második világháború után a témában készült brit mozi