De ez a sorozat nem a vívódásokról szól. A címe egyébként: Művésznők a kávéházban. Ám a képeken konkrétan nem jelenik meg a kávéházi téma, ha csak a szipkából cigarettázó Audrey Hepburnt nem számítjuk – őt például egy kávéházi asztalhoz is képzelheti az ember, de a portrék egyébként minden ilyenfajta utalás nélkül is illenek a Hadikba, és általában a kávéházi környezetbe. Valószínűleg egyszerűen a nagyvilági nők miatt: a fekete-fehér színvilág is ezt a benyomást erősíti. Mózes Katinka értelmezésében a kortárs popdíva éppen úgy klasszikus eleganciát sugároz, mint Monroe vagy Hepburn. És minden egyéb olyan tulajdonságot is, amelyek egy húszas évei első felében járó alkotónak szimpatikusak lehetnek ezekben a nőkben, és amikkel talán minden női néző is szívesen azonosulna: öntudatos, dögös, bátor, büszke.
Bár már a korábbi munkáiban is többnyire nőalakok jelentek meg, Mózes Katinka azt mondja, nem unja őket. A Győri Tánc- és Képzőművészeti Általános és Szakközépiskolában rengeteg női modellt rajzoltak, a papírmetszéssel pedig véletlenül ismerkedett meg egy művészeti táborban, és azóta ez a két stabil alkotóeleme a munkájának, de a tánctanulás is hozzáadott néhány motívumot a képeihez. A fekete-fehér sorozatot – a színészek és énekesek közt kivételként – Frida Kahlo színes ábrázolása töri meg leginkább. Ezen a képen felismerhetők Kahlo festményeinek stílusjegyei, de Katinka azt is elmeséli, hogy elsősorban nem az életmű, hanem a festőnő élettörténete ihlette a képet. – Nagyon szimpatikus volt benne, hogy nem adta fel, hanem a balesete után is felkelt az ágyból, és ezek után még képes volt komoly alkotói teljesítményre – mondja a fiatal képzőművész. – Később, ha változások lesznek az életemben – például édesanya leszek –, akkor valószínű, hogy a képeimen szereplő nők is meg fognak változni. De azon még nem gondolkodtam, hogy esetleg kifogynék a mondanivalóból, szerintem a nőiség mindig ad majd elég témát. Próbálkoztam korábban férfi figurákkal, és más témákkal is, de egyelőre az ilyenfajta önmeghatározás foglalkoztat a legjobban. Számomra az a kulcsmondat, hogy a nő örök.
(Művésznők a kávéházban, Hadik Kávéház. A kiállítást hivatalosan november 18-án, pénteken este hét órakor nyitja meg Pachmann Péter műsorvezető-újságíró és Bosznai Tibor, a Hadik művészeti vezetője)