– Mozart roppant bölcs személyiség volt. Nála nincsenek csak jók és csak rosszak, még a Don Giovanni végén is a megbocsátás hangjai csendülnek föl. Őt az emberek motivációja és nem a minősítésük érdekelte, és erre a bölcsességre van most szüksége a magyar közönségnek – magyarázta Fischer Iván karmester, zeneigazgató azt, miért következik Csajkovszkij, Dvorák, Beethoven és Schubert után most Mozart a maratonok sorában.
A Mozart-maratonról úgy fogalmazott: – Mozart is szorgalmas zeneszerző volt, ezért csak mazsolázgathattunk, csak ízelítőt kínálhatunk az életműből. – Beszámolt arról, hogy szinte minden műfajból játszanak, így koncertáriát énekel például Sébastien Droy, Wierdl Eszter, hegedű- és zongoraszonátákat játszik Szabadi Vilmos és Kovalszki Mária, a MÁV Szimfonikusok és a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara pedig szimfóniákat ad elő, és ismét pódiumra lép a Kossuth-díjas zongoraművész, Rados Ferenc.
Fischer Iván kiemelte: nagyon várja Philipp György karmester rendezésében Mozart ifjúkori operáját, a Bastien és Bastienne-t, az BFZ pedig a Requiem Süssmayer által befejezett verzióját, a mozarti életmű utolsó alkotását játssza. Míg a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben és a Fesztivál Színházban egymást váltják a koncertek, az előadóteremben koncert- és operafilmeket vetítenek.
A tájékoztatón bemutatták Stefan Englertet, aki január óta a BFZ ügyvezető igazgatója, valamint helyettesét, Erdődy Orsolyát. Stefan Englert a németországi Bambergből, az ottani szimfonikusok éléről érkezett Budapestre. Erdődy Orsolyával a Schleswig-Holstein zenei fesztiválon a 2007-es németországi magyar kulturális évadon, az Ungarischer Akzenten dolgoztak együtt.
Újságírói kérdésre, hogy tényleg visszalép-e a főváros a BFZ támogatásától, Fischer Iván azt válaszolta: Budapest nagyon nehéz pénzügyi helyzetben van, de reméli, hogy fognak megoldást találni, a tárgyalások során mindenki részéről jóindulatot és a megtartásra irányuló készséget tapasztaltak.