Nem bánja, ha Woody Allenhez hasonlítják

Budapestre érkezett Emmanuel Mouret francia filmrendező-színész abból az alkalomból, hogy új alkotását, A szerelem művészetét csütörtökön mutatják be. A rendező az MTI-nek elmondta: nem bánja, ha Woody Allenhez hasonlítják, az amerikai alkotó ugyanis a példaképe.

TK
2012. 02. 07. 15:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Jól ismerem Woody Allen munkásságát, és csodálom. Természetesen pontosan látom a különbözőségeket is” – fogalmazott A szerelem művészete című film rendezője, aki olyan alkotásokat jegyez, mint a Csak egy csók vagy a Kényeztess! című romantikus vígjátékok. „Van közös pont köztünk, például a témaválasztásunk” – jegyezte meg Emmanuel Mouret, akinek filmjei általában a párkapcsolatokról, az azokat nehezítő neurózisokról szólnak.

A szerelem művészete több, csak ritkán találkozó szálon vezeti a cselekményt. A szereplőknek többnyire a monogámiával gyűlik meg a bajuk: a fiatalok például attól tartanak, hogy elveszítenek valamit, ha nem keresnek új élményeket, egy idősebb nő pedig csak egyszerűen több férfira vágyik. A párok életét csupán a szerelem hozza közös nevezőre, aminek feléledését Mouret romantikus klasszikus zenei dallamokkal teszi még hangsúlyosabbá. „A zenének fontos szerep jut ebben a filmben, a boldogságot jeleníti meg. A zene képes a legtökéletesebben kifejezni az emberi érzéseket, olyan, mint egy érzelmi narráció” – magyarázta a rendező.

Arra kérdésre, hogy az általa kitalált és leforgatott történetek mennyiben épülnek a saját életére, Emmanuel Mouret kitérő választ adott, mondván, ezeket a történeteket „csak az ábrándjaiban” élte meg. „Egyesek bűnügyi hírekben, mások szociológiai tanulmányokban keresik filmjeik témáját, én az ábrándjaimban” – hangsúlyozta a rendező, hozzátéve, az álmok is képesek pontosan ábrázolni a valóságot.

A film apró történeteit általában a női szereplők határozzák meg, ők a kezdeményezők, amit Emmanuel Mouret azzal indokolt, hogy rendezőként szereti a legszínesebb szerepeket színésznőkre osztani. A filmes kitért arra is, hogy nem tartja a szexualitást a párkapcsolatok legjellemzőbb aspektusának, viszont úgy látja, hogy a szex alkalmas tipikus helyzetek, konfliktusok ábrázolására.

„A film a szex körül forog. Inkább azt a kérdést boncolgatom, hogy tabuként kell-e kezelni ezt a témát” – tette fel a kérdést a rendező. Mouret szerint Franciaországban a társadalom nyíltan, felvilágosultan képes beszélni a szexualitásról. „Érdekesebb téma, mint a politika, nem?” – jegyezte meg.

A forgatásról elmondta: minden jelenetben igyekeztek minél bensőségesebb hangulatot teremteni. „Profi színészekkel dolgoztam, így nem ütköztem egyszer sem nehézségekbe” – tette hozzá. A filmben feltűnik Pascale Arbillot, Ariane Ascaride, Frédérique Bel, Francois Cluzet, Julie Depardieu, Judith Godréche, valamint ő maga is.

Arra a kérdésre, hogy miről szeretne legközelebb forgatni, azt felelte, hogy a következő filmje is a párkapcsolatokról fog szólni. „A bűnbeesés, a bűn lesz a témája” – tette hozzá. „Általában csak az írás befejeztével döbbenek rá, miről is szól a történet” – árulta el.

A villámlátogatásra Budapestre érkezett rendező arról is beszélt, hogy nem szokta filmjeit elkísérni a külföldi bemutatókra. „Nem is tudtam például, hogy a Csak egy csókot is vetítették Magyarországon, nem is rossz eredménnyel” – tette hozzá. A 85 perces A szerelem művészetét jelenleg a világ mintegy harminc országában vetítik, Koreától Brazíliáig, Kanadától Argentínáig – árulta el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.