A zLabor első könyvfilmje egy magvetős kötethez készült, a Levelek az árnyékvilágból címűhöz. Egyébként nem elsőként, mert korábban már találkozhattunk ilyenfajta reklámmal a magyar piacon: a Libri kiadó egy vámpírtrilógiát népszerűsített ezzel az egyszerű – talán túlontúl is egyszerű – kisfilmmel:
Úgy látszik, egyelőre a sötétség és a sikolyok ihletik meg leginkább a reklámszpotok alkotóit, mert a zLabor kreatív csapatának első kisfilmje is egy thriller-, horror- és sci-fi elemeket ötvöző új kötethez készült, amelyben a kísértethistóriáktól az okkultizmuson át a brutális gyilkosságig mindenféle válogatott szörnyűség megtalálható, mindez egy 19. századi orvos szemszögéből. Természetesen nem ő írta a könyvet, hanem egy kortárs szerző, aki az utószóban is csak monogramjával nevezi meg magát, a címlapon pedig a levelek szerzője, a főszereplő, Szeghalmi Lőrincz van megjelölve szerzőként. Valamiért az az érzése az embernek, hogy a kötet eleve sikerkönyvnek készült, a téma és a kötet külső megjelenése is esélyt ad erre, és nyilván nem véletlenül kapta azt a kitüntető promóciós lehetőséget, hogy róla készülhetett el az első könyvfilm.
Az ötletről csak annyit, hogy mindenképpen üdvözölni kell, mert semmi nem kelti fel jobban az érdeklődést manapság, mint a mozgókép, főleg, ha a videó rövid, emlékezetes, és nem utolsósorban megjelenik a Youtube-on. Innen aztán ideális esetben egyenes útja van a Facebookra, tehát jó esetben az érdeklődő közönséghez is. Legutóbbi könyves reklámokról szóló összeállításunkban hoztunk néhány példát arra, hogyan próbálják eladni a könyveket külföldön – ezekből nyilvánvalóan kitűnik, hogy van hova fejlődnünk a könyvek marketingjét illetően. Ha a könyvfilmek készítése rendszeressé válik, a kisfilmek minősége pedig állandó marad, az nagy ugrást jelenthet ebben a fejlődésben.